در پی درگذشت همسر مکرمه مرحوم مولوی عبدالعزیز عضو سابق مجلس خبرگان قانون اساسی و از بزرگان اهل سنت و مادر همسر مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه اهل سنت زاهدان و مدیر دارالعلوم این شهر و در مراسم تشییع جنازه آن مرحومه مولوی عبدالحمید آن مرحومه را انسانی وارسته و همواره آماده سفر قیامت توصیف نمود.
کد خبر: ۶۸۵۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۸ 28 November 2018

به گزارش تابناک سیستان‌وبلوچستان مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در مراسم تشییع پیکر آن مرحومه در صحن دارالعلوم زاهدان گفت واقعاً درگذشت بی‌بی بزرگوار ضایعۀ بزرگی است.
وی بیان داشت ایشان یک انسان «صالحه»، «عابده»، «ذاکره»، «خوش‌فکر»، «خوش‌نیت»، «بی‌آزار» و «دلسوز» بود و حقیقتا بی‌بی همواره دغدغه و فکرشان سفرِ آخرت بود. ایشان واقعاً جسم‌شان در زمین و روحشان در آسمان بود.
مدیر دارالعلوم زاهدان افزود بی‌بی به آرزوی خود رسید؛ آرزویش ملاقات با پروردگار و رسیدن به شوهر گرامی (مولانا عبدالعزیز رحمه‌الله) و فرزند عزیزش (مولانا عبدالملک رحمه‌الله) بود.
وی ادامه داد بی‌بی در روزهای پایانی عمرشان نمی‌توانست قرآن را از رو تلاوت کند، بلکه سوره‌هایی را که حفظ بود، می‌خواند و می‌گفت: حضرت مولانا عبدالعزیز رحمه‌الله من را وصیت کردند که سوره‌هایی از قرآن را حفظ کنم تا اگر بینایی‌‌ام را از دست دادم آن سوره‌ها را تلاوت کنم. اکنون مطابق نصیحت حضرت مولانا عمل می‌کنم.
امام جمعه اهل‌سنت زاهدان افزود بی‌بی در زمان حیات‌شان وصیت کرده که من را کنارِ فرزندِ شهیدم (مولانا عبدالملک رحمه‌الله) در قبرستان «حیط»/سرباز دفن کنید. در قبرستان مذکور جایی برای دفن وجود ندارد، مگر قطعه زمینی در کنار قبر مولانا عبدالملک رحمه‌الله، گویا خداوند این مکان را برای بی‌بی در نظر گرفته بود. مولانا عبدالعزیز رحمه‌الله آرزو داشتند که زیر قدم والدشان (مولانا عبدالله رحمه‌الله) دفن شوند، ایشان نیز به آرزوی‌شان رسیدند. ابتدا جایی دیگر برای‌شان قبری حفر کردند؛ ولی ریزش کرد و ویران شد.

وی با تکریم مرحوم عبدالعزیز بیان داشت حضرت علامه مولانا عبدالعزیز رحمه‌الله با خانواده و خاندان‌شان برای جامعه و ملت مسلمان مایه خیروبرکت بودند. امروز اگر شما در دارالعلوم زاهدان خیر و خوبی می‌بینید، همه برکاتش به الله تعالی برمی‌گردد و توجه، تلاش و کوشش و دعای خیر این بزرگواران در به ثمر رسیدن آن نقش بسزایی داشته‌‌اند؛ الله‌تعالی درجات حضرت مولانا و اهلیه‌شان را در جنت فردوس بلند بگرداند و بی‌بی را در جوار بهترین رحمت‌هایش جای عنایت فرماید و بازماندگان این خانواده و همه ما را در مسیر خود قرار دهد و به همه ما توفیق بندگی، عبادت و خدمت دین عنایت کند.

وی در خاتمه با طلب غفران الهی برای آن مرحومه بیان داشت طلاب عزیز و اساتید گرامی قرآن تلاوت کنند و برای مرحومه ایصال ثواب کنند. ما «خیرخواه»، «حامی» و «دعاگوی» بزرگی را ـ که شب و روز دعای خیر می‌کرد ـ از دست داده‌ایم، دعا کنید الله‌تعالی به ما بهترین دعاگو را عوض بدهد و دعاگویان دیگری به ما عنایت کند.ما وقتی حامیان دین خود را از دست می‌دهیم بیشتر احساس مسئولیت می‌کنیم، الله به ما توفیق بدهد که به مسئولیت‌مان رسیدگی کنیم.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
روحشان شاد. خداوند همه اموات مسلمین رابیامرزد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
زنی بزرگوار و کریمه بودند. روحشان محشور با ولی امور مسلمین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار