در سومین روز از سفر دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور، پنج روستای محروم در بخش مرکزی شهرستان ایرانشهر، کارخانه بافت بلوچ، کارخانه ایران کولا و یک واحد تولید طیور مورد بازدید قرار گرفت و با تشکیل شورای اداری شهرستان، تصمیمات لازم اتخاذ شد.
کد خبر: ۶۸۵۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۷ 01 December 2018
 
به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان دین پرست از روستاي آزمان آباد بخش مركزي ايرانشهر بازدید کرد و روند احداث مجتمع شبانه روزي پسرانه متوسطه اول و همچنين مركز بهداشت روستا را بررسي کرد.
گفتنی است این مدرسه چندین سال است که به صورت نیمه کاره رها شده  درحالی که با ساخت و احداث این مدرسه تعداد زیادی از دانش آموزان بازمانده از تحصیل منطقه می‌توانند؛ ادامه تحصیل بدهند و با تکمیل مرکز بهداشت مورد بازدید، با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی نیازهای بهداشتی و درمانی مردم این روستا و روستاهای اطراف را برطرف می کند.
مدرسه شبانه روزی مورد بازدید، برای تجمیع دانش آموزان از روستاهای دوردست فاقد مدرسه، احداث شده و نیاز به تخصیص منابع مالی برای تکمیل و بهره برداری دارد.
همچنین در بازديد از  روستاي گنج آباد وضعيت كشاورزي روستا و قنوات، و با حضور در روستاي كليري روند اجراي پروژه احداث راه روستايي بررسي شد. دین پرست پس از این بازدید و شنیدن مشکلات مردم برای تخصیص اعتبار بمنظور بازسازی و احیای این قنات قول مساعد داد.
دین پرست و هیأت همراه بعلاوه با حضور در روستاي عشايري سورچاهان و روستاي نوك آباد زردكوه و ديدار با بزرگان روستا مشكلات اصلي مردم روستا را بررسي کرد و در دیدار و گفت و گو با مردم، با مشکلات و درخواستهای آنان از قبیل کم آبی، اشتغال جوانان، کانال هدایت آب قنات به مزارع و تکمیل مدرسه نیمه‌تمام روستا آشنا شد.
وی همچنین در ادامه از روستای محروم کلیری از توابع بخش مرکزی ایرانشهر که دارای مشکلاتی از قبیل؛ راه ارتباطی روستایی، قنات نیمه خشک و مدرسه نیمه‌تمام می باشد، نیز از نزدیک بازدید کرد.منطقه عشایری و محروم سورجهان و شنیدن مشکلات اهالی این منطقه شامل مشکل راه ارتباطی، آب و برق از دیگر مناطق مورد بازدید بابک دین پرست در این منطقه بود.

معاون وزیر کشور در ادامه برنامه ها از كارخانه بافت بلوچ بازدید کرد و پس از بررسی کامل میدانی گفت: پس از حادثه اتش سوزي كارخانه، اقدامات خوبي در راستاي احياي مجدد كارخانه و بازگشت آن به دوران شكوفايي قبل از حادثه صورت گرفته و تجهيزات مربوط به راه اندازي خط ريسندگي خريداري و به كارخانه منتقل شده است. لذا با يك تلاش كوچك و تامين اعتبار مورد نياز براي پرداخت مطالبات پيمانكار، بازسازي سالن و نصب تجهيزات خريداري شده، امكان راه اندازي خط مذكور طي چند ماه آينده و ايجاد حداقل ٢٥٠ نفر اشتغال جديد فراهم خواهد شد.
دین پرست معاون وزیر کشور سپس در کیلومتر 15 جاده ایرانشهر-سرباز از یک واحد مرغداری 20 هزار قطعه ای و همچنین از كارخانه ايران كولا بازدید و در راستاي رفع مشكلات واحدهاي مذكور تصميمات لازم را اتخاذ کرد.
پايان بخش برنامه هاي هيات در شهرستان ايرانشهر نيز برگزاري جلسه شوراي اداري شهرستان بود که در محل فرمانداری ایرانشهر برگزار شد.
هيات توسعه ای وزارت کشور که به ریاست دین پرست معاون اقتصادی وزیر به جنوب سیستان و بلوچستان سفر کرده بود، بلافاصله پس از خاتمه جلسه شوراي اداري در شهرستان ايرانشهر، عازم شهرستان‌های دلگان و فنوج   شد و و از مناطق محروم این شهر ها نیز از نزدیک بازدید نمود.
گفتنی است در این بازدید معاون وزیر کشور  با حضور در روستای مدحوک از توابع شهرستان مهرستان و گفتگو با مردم از نزدیک با مشکلات آنان آشنا و قول پیگیری حل مشکلات و توسعه روستا را داد.
روستای مدحوک در مسیر جاده مهرستان به ایرانشهر قرار دارد و با ۳۸۷ نفر جمعیت فاقد آب لوله کشی، جاده آسفالته و خانه بهداشت بوده و یک مدرسه شش کلاسه آن از چند سال پیش بصورت نیمه کاره رها شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار