کد خبر: ۶۸۹۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۴ 11 December 2018

بعد از گذشت مدتی که مشکلات سوختی گریبانگیر مردم شهرستان خاش سیستان و بلوچستان شده بود، با پیگیری مسئولان و اتخاذ تدابیری در جهت کاهش دادن صف های طولانی سوخت خودروها و خرید گاز مایع، التهابات سوختی در این منطقه فروکش کرد.

به گزارش ایرنا برگزاری نشست های مختلف در فرمانداری و پیگیری های مکرر دستگاههای مختلف، شورای شهر و نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی نتیجه بخش بود و از سه روز قبل با حضور ناظران و بازرسانی از مرکز استان در این شهرستان با همکاری مدیران و کارکنان دستگاههای اجرائی کارهای نظارت و کنترل جایگاهها با قوت دنبال شد که هم اینک به اذعان مردم منطقه التهابات سوختی فروکش کرده و از صف ها طولانی خبری نیست.
شماری از شهروندان خاش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تجلیل از پیگیری های مسئولان در زمینه حل مشکلات سوخت و کاهش صف های طولانی برای دریافت نفت و بنزین و گاز بر اهمیت تقویت و اجرای برنامه های نظارتی و کنترلی در این شهرستان تاکید کردند.
محمد قلندرزهی به خبرنگار ایرنا گفت: وجود صف های طولانی برای دریافت سوخت و نفت و گاز در شهرستان خاش فشارهای زیادی بر مردم فقیر و محروم و نیازمند وارد آورده و گلایه مندی های فراوانی را به دنبال داشت.
وی اظهار داشت: بسیاری از مردم شهرستان خاش در ماههای اخیر به دلیل التهابات سوختی شرایط دشوار و مشقت باری را سپری کردند، اما در روزهای اخیر شرایط در امر خدمت رسانی تسهیل شده که از مسئولان تشکر می کنیم.
رضا ریگی هم بیان کرد: توجه به مباحث نظارتی و تشدید بازرسی ها لازمه کار برای موفقیت مسئولان در اجرای برنامه های آنان است و اگر سودجویان و منفعت طلبان به حال خود رها شوند، در جامعه تنگی و مشکلات بوجود می آید.
رحیم سالارزهی نیز گفت: در شهرستان خاش به راحتی مافیای سوخت و مرغ و گاز و غیره شکل می گیرد و سودجویان خون مردم را در شیشه می کنند و اگر اهرم نظارتی و جدیت در برخوردها و کنترل بازار و سوخت و غیره نباشد، سودجویان گستاخ تر شده و منافع خود را دنبال کرده و به سرمایه های کلانی دست پیدا می کنند و در نتیجه مردم مستضعف و نیازمند زیرفشار قرار می گیرند.
مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت خاش به خبرنگار ایرنا گفت: مدت زیادی است که مشکلات سوختی و گاز و غیره آرامش را از مردم و مسئولان شهرستان گرفته و برخی از سودجویان از رافت نظام اسلامی سوءاستفاده کرده اند.
مهدی اسماعیلی اظهار داشت: اهرم های زیادی در دست مسئولان و دست اندرکاران خدمتگزار است که به راحتی می توانند با تعطیل کردن جایگاهها و جریمه های میلیاردی و کاهش دادن سهمیه ها و غیره جلوی سودجویی ها را بگیرند، اما نظر فرماندار به عنوان شخص اول اجرائی شهرستان بر این است که از اشتغال و امرار معاش افراد جلوگیری نشود.
فرماندار خاش نیز گفت: از روزهای گذشته تاکنون کار روان سازی خدمات در جایگاههای سوختی و توزیع گاز در شهرستان به خوبی انجام گرفته و همچنان تلاش می کنیم، اقدامات کنترلی و نظارتی تشدید و در نتیجه نیازهای مردم تامین شود.
حمیدالدین یوسفی افزود: هچگاه مسئولان راضی نیستند که مردم در تنگنا قرار گیرند و از طرفی هم نمی خواهیم که قشری دیگر از تامین معاش برای خانواده بیفتند و شب شرمنده خانواده شان باشند، لذا از مردم و این قشر کاسب انتظار داریم خودشان مراعات کنند و اجازه ندهند از حضور آنان در جایگاهها استفاده ابزاری و دلالان و سودجویان وارد عرصه شوند و آرامش را از مردم و مسئولان سلب و جامعه امن و آرام را ملتهب کنند.
وی اظهار داشت: با مسئولان صحبت کرده ایم و موارد را متذکر و یادآور شده ایم که گاز در محلات توزیع شود و کارهای نظارتی در جایگاههای سوختی نیز به صورت محسوس و نامحسوس ادامه پیدا کند و اگر در جاهایی مشکلاتی مشاهده شد با متخلفان قطعا برخورد خواهیم کرد.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار