کد خبر: ۶۹۵۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱ 27 December 2018

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دولت وظیفه تولید مسکن ندارد و وظیفه مسئولان تسهیل‌گری برای مسکن‌دار شدن مردم است ،گفت: با پیمانکاران مسکن مهر براساس شرایط امور پیمان مذاکره و برخورد می‌کنیم و در تمام مسائل مربوط به پیمانکاران و کارفرمایان باید نگاه مسلمانی داشته باشیم.

به گزرش خبرنگار ایلنا، وزیر راه و شهرسازی در جلسه بررسی آخرین وضعیت مسکن مهر پردیس که صبح امروز برگزار شد با بیان اینکه وظیفه‌ای جز خدمتگزاری به مردم نداریم، اظهار داشت: باید تا سر حد امکان نسبت به ارتقای کیفیت زندگی مردم تسهیل‌گری انجام شود و این وظیفه دولت است.

وی با بیان اینکه تولید مسکن جزو وظایف دولت نیست، ادامه داد: وظیفه دولت فراهم کردن شرایط مسکن‌دار شدن مردم است و ما باید جریان تولید مسکن در کشور را پایدار کنیم.

اسلامی با تاکید بر اینکه عرضه در بازار مسکن باید متناسب با تقاضا باشد، گفت: میزان عرضه و تقاضا در بازار باید در تعادل باشند و باید نسبت به اقدامات مستمر و سیاست‌های پابرجا برای ایجاد جریان بدون دغدغه خرید مسکن اقدام کنیم تا مردم بتوانند در مسیر طبیعی صاحب خانه شوند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: گزارش‌هایی که داده می‌شود یک پیام مشخص دارد؛ اینکه پروژه مسکن مهر با اشکال مختلفی از مشکلات مواجه است که ما نسبت به شناسایی مشکلات مسکن مهر اقدام کرده‌ایم اینکه چه عوامل بازدارنده‌ای باعث توقف امکان این پروژه شده‌اند.

اسلامی ادامه داد: در همان سه هفته اول ورودم به وزارت راه و شهرسازی تمام عوامل بازدارنده در پروژه مسکن مهر را شناسایی کردیم و راهکارهایی برای رفع این موانع داده شد و امروز هیچ یک از پروژه‌های مسکن مهری مشکلات ناشناخته ندارند.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: برخی از پروژه‌های مسکن مهر با مشکلات حقوقی مواجه هستند که رفع آنها خارج از قلمروی اختیارات ما است بنابراین نمی‌توانیم برای آنها تصمیم‌گیر باشیم.

وی با اشاره به انجام اقداماتی که باعث شتاب در اجرای پروژه مسکن مهر می‌شود، گفت: با ممارست، همدلی و همراهی توانستیم در بودجه سال آینده اعتباراتی را برای پروژه‌های مسکن مهر در نظر بگیریم که همین جا از آقای نوبخت و نمایندگان مجلس تشکر می‌کنم و امیدوارم این اعتبارات به سلامت در مسیر تصویب قرار بگیرد.

اسلامی با اشاره به ساخت 2 هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید اظهار داشت: در جریان تولید مسکن شرکت عمران شهرهای جدید ساخت 2 هزار واحد مسکونی را در دستور کار قرار داده است که این اقدام نفیسی است.

وی ادامه داد: به خاطر دارم که در ابتدای انقلاب ایجاد 60 شهر جدید را در نظر گرفتیم که این یک اقدام بسیار موثر برای ارتقای کیفیت زندگی مردم می‌تواند باشد.

اسلامی با اشاره به توانمندی‌های شرکت عمران شهر جدید در رفع نیاز مردم در بازار مسکن گفت: شرکت عمران شهرهای جدید می‌تواند وارد پروژه‌های شهرک‌های گردشگری شود و با افزایش عرضه مسکن در این حوزه دست اندازی به اراضی طبیعی در کشور را مهار کند و این می‌تواند محل درآمدی هم برای این شرکت محسوب شود که این درآمد را صرف اتمام پروژه مسکن مهر و ساخت واحدهای جدید کند. این اقدام تصدی‌گری نیست بلکه دقیقا‌ اقدامات حاکمیتی است که می‌تواند در نهایت به نفع اقشار ضعیف کشور باشد.

اسلامی همچنین با اشاره به برخورد با پیمانکاران متخلف گفت: با پیمانکاران مطابق با شرایط امور پیمان برخورد می‌کنیم البته مشکل پیمانکاران در ابتدا باید با گفت‌وگو برطرف شود اگر واقعا پیمانکاری مرتکب تخلف شده بود با آن پیمانکار باید براساس شرایط امور پیمان مذاکره و یا برخورد شود.

وی با تاکید بر اینکه قدرت کارفرما است که باعث رشد و توسعه پروژه‌ها می ‌شود گفت: این تسلط و قدرت کارفرما است که می تواند پیمانکار را تقویت کند. باید دراین موضوع به شیوه مسلمانی نگاه کنیم و گاهاً پیمانکار می‌تواند برای کارفرما و کارفرما برای پیمانکار مشکلاتی را ایجاد کند اما اگر کارفرما مسلط بر مسائل حقوقی و قراردادی باشد می‌تواند این موضوعات را مدیریت کند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شهر جدید پردیس می‌تواند جزو شهرهای فاخر شود گفت: تیم مدیریتی باکیفیتی برای اداره شهر جدید پردیس انتخاب شده است که می‌تواند در رفع مشکلات این پروژه بسیار موثر عمل کند.

وی درباره دسترسی مردم پردیس به مترو گفت: مترو باید به شهر جدید پردیس متصل شود و این قرارداد درستی است.

اسلامی با تاکید بر اینکه بنده با بارگذاری اضافه در پردیس مخالفم، گفت: وزارت نیرو هم به شدت با بارگذاری اضافه و توسعه پردیس مخالف است و باید یک نگاه همه جانبه در توسعه داشته باشیم و نمی‌توان این تصمیمات را بدون انجام مراحل کارشناسی گرفت.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار