کد خبر: ۶۹۷۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۱ 30 December 2018

فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ گفت: هکر 18 ساله ساکن تهران توسط پلیس‌فتا استان البرز شناسایی و دستگیر شد.

مهدی فضلی‌علیشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در البرز از دستگیری هکر 18ساله خبر داد و اظهار داشت: چندی پیش یک شهروند به پلیس‌فتای شهرستان ساوجبلاغ مراجعه می‌کند و از برداشت وجه سه میلیون تومانی از حسابش خبر می‌دهد و اعلام شکایت می‌کند.

وی با بیان اینکه طبق گفته مراجعه کننده این برداشت پول طی سه مرحله اتفاق افتاده است، افزود: بررسی این پرونده توسط کارآگاهان مجرب و کاربلد پلیس در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده انتظامی ساوجبلاغ تصریح کرد: طی هماهنگی‌های انجام شده میان پلیس و دستگاه قضایی حساب‌هایی که پول واریز شده بود مسدود شد و عملیات جست‌وجو ادامه پیدا کرد.

فضلی‌علیشاه گفت: سرانجام مشخص شد فرد ناشناسی در قالب آگهی فروش وسیله بازی به نام دستگاه xbox در برنامه دیوار در قبال پرداخت وجه، مشخصات کاربران را هک و موجودی حساب ایشان را برداشت می‌کرد.

وی با بیان اینکه محل زندگی فرد هکر در تهران شناسایی شده است، اضافه کرد: شخص متهم پس از چند روز زیر نظر گرفتن طی یک عملیات غافلگیر کننده دستگیر و به پلیس فتا استان البرز تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی ساوجبلاغ با بیان اینکه بررسی این پرونده ادامه داد، یادآور شد: طی بازجویی‌های انجام شده فرد منکر برداشت وجه از حساب مردم می‌شد اما در نهایت اعتراف کرد که مسؤولیت وی تحویل اقلام سفارشی به مشتریان بوده است.

فضلی‌علیشاه از یافتن تجهیزات رایانه‌ای از خانه متهم دستگیر شده خبر داد و ادامه داد: با بررسی سیستم متهم چندین برنامه هک کشف شد که در نهایت منجر به اعتراف شخص بازداشت شده گشت.

به گفته وی هکر با ترفند فروش وسایل بازی در سایت دیوار و فروش آن به صورت اینترنتی حساب 200 نفر از مشتریان را هک کرده است.

فرمانده انتظامی ساوجبلاغ مقدار کلاهبرداری متهم را 4 میلیارد ریال برشمرد و افزود: در حال حاضر متهم در مراجع قضایی است و سیر قانونی پرونده را طی می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار