بهمن محمد زاده ترانه سرای مشهور کشور خطاب به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان
کد خبر: ۶۹۷۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴ 31 December 2018

تابناک : بهمن محمد زاده ، شاعر وترانه سرای نام آشنای کشور که با بزرگان موسیقی و آواز کشور از جمله محمد معتمدی همکاری دارد , در واکنش و به خبر تعلیق موسسه فرهنگی هنری خان هشتم در استان سیستان و بلوچستان نوشت :

موسسه فرهنگی خان هشتم تعلیق شد.
به همین راحتی و به همین سادگی جلوی یک حرکت فرهنگی در منطقه ای که درگیر معضلات و تهدیدهای فراوان است گرفته شد.
پیگیر فعالیت های این موسسه بوده و هستم و می دانم که در همین چند ماه فعالیت، کاری کرد کارستان. یک تنه جور کم کاری های خیلی از دستگاههای عریض و طویل فرهنگی را کشید و در حوزه فرهنگ و هنر سیستان خیلی از جوانها را جذب کرد و از خیلی از پیشکشوتان تقدیر و قدردانی کرد. پلی شد برای پیوند دو نسل جدید و قدیم. بارها این تلاش و خلاقیت ها را ستودم و خوشحال بودم که در زادگاهم حرکت های زیبا و مدرن فرهنگی صورت می گیرد.


کاش مدیران فرهنگی استان به جای برخوردهای چکشی، در کسوت حامی فرهنگی ظاهر می شدند و اگر ایرادی هم وجود داشت مهربانانه و با دلسوزی در صدد رفعش بر می آمدند و هیچگاه به املایی که نیم نمره اشتباه دارد نمره رد نمیدادند.کاش به جای دیدن نیم نمره اشتباه، نوزده و نیم را می دیدیم و در صدد تشویق بر می آمدیم.


معتقدم تعلیق این موسسه، نمره مردودی برای مدیران فرهنگی زادگاهم محسوب می شود مدیری که نتواند شرایط فرهنگی این خطه را درک کند و به راحتی حکم به تعلیق موسسه ای دهد که عالی دارد فعالیت می کند، به قطع و یقین، تخریب فرهنگی انجام داده است هرچند ناخواسته باشد. صیانت از فرهنگ دارای گستره معنایی بالایی است. یکی از معانی صیانت فرهنگ، حفظ مراکز فرهنگی فعال است.


در منطقه ای که اعتیاد و فحشا در بین جوانان افزایشی نگران کننده دارد کاش مدیران فرهنگی به جای بستن موسسات فرهنگی، در صدد راهنمایی و ارشاد بر می آمدند چرا که بر سر در اداره مطبوعشان حک شده "اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی".


لااقل به حرمت صدها کار مفید فرهنگی این موسسه، از مدیران آن توضیح میخواستند و بعد حکم صادر میکردند. شاید توجیه می شدند و حکمی صادر نمی شد. مشکل فرهنگ سیستان با صدور حکم های یکجانبه و در پشت درهای بسته، حل نمی شود. بلکه با همدلی و دلسوزی می شود گوشه ای از این هجمه ها و تخریب های فرهنگی منطقه را سامان دهی کرد.


مدیران عزیز بپذیریم که ما دشمن هم نیستیم... همه ما بخشی از یک جریان و یک حرکتیم. باید با هم دوست و رفیق باشیم و برای سر پا نگه داشتن فرهنگ رو به نابودی این منطقه دلسوزانه و دوستانه در کنار هم باشیم.


معتقدم که تعلیق این موسسه نه تنها صیانت از فرهنگ نیست بلکه نوعی ضربه فرهنگی محسوب می شود.
امیدوارم بازنگری دلسوزانه ای در حکم صادره صورت پذیرد.

بهمن محمدزاده
شاعر و ترانه سرای سیستانی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار