احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: از آنجایی که آموزش و فرهنگ سازی از موثرترین راهکارها برای کاهش حوادث رانندگی به شمار می روند باید از همه ظرفیت ها نظیر رسانه ها، تریبون نماز جمعه و بخشداری ها در این مسیر بهره گرفت.
کد خبر: ۶۹۹۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰ 03 January 2019

به گزارش روابط عمومی استانداری احمدعلی موهبتی در نشست کمیسیون اجرایی ایمنی و حمل و نقل سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با توجه به اینکه تصادف های جاده ای در استان از عمده ترین دلایل صدمه های جانی محسوب می شود باید تجزیه و تحلیل های درستی در این حوزه انجام شود تا بتوان با ارائه راهکار در مسیر کاهش تصادفات گام برداشت.

وی قاچاق سوخت و انسان، برخورد با حیوانات نظیر شتر، تخریب دوربین های کنترل سرعت و سرقت علائم راهنمایی و رانندگی را از جمله مشکلات سیستان و بلوچستان در حوزه حوادث ترافیکی عنوان کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: باید از همه ظرفیت های استانی برای کاهش حوادث رانندگی استفاده کرد.

موهبتی بر انجام مطالعه ایمنی در راهها و استاندارد سازی آمارها تاکید کرد و گفت: این استان با داشتن٣/٤ درصد جمعیت کشور بیش از ٦/٥ درصد تلفات تصادفات رانندگی را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: برای رفع مشکلات حوزه ترافیکی علاوه بر جایگاه دادن به مردم و همراه کردن آنان با خود از طریق فرهنگ سازی، نیازمند هم افزایی دستگاهها نیز هستیم.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مهمترین اصل بقای هستی زمانی است که ما مسئولان خود را به جای دیگران قرار دهیم تا با اتخاذ تصمیمات مناسب در زمینه پیشگیری از معضلات گام برداریم.

باقر کرد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست بر توجه جدی به ساخت بزرگراه، افزایش پایگاه های اورژانس جاده ای، اختصاص خودروهای مهار آتش در نخلستان ها و تامین نیروی انسانی مورد نیاز در اورژانس استان تاکید کرد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در این نشست گفت: هم اینک ١٣٩ پایگاه اورژانس در سراسر سیستان و بلوچستان فعال است که ٢٩ مورد در حوزه شهری و ١١٠ پایگاه در جاده های استان مستقر هستند.

دکتر فریبرز راشدی افزود: طبق برنامه با توجه به نیاز سیستان و بلوچستان باید ٣٢ پایگاه اورژانس در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، ١٥ پایگاه در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زابل و ٣٨ پایگاه در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر فعال شوند.

وی افزود: پایگاه های اورژانس استان با کمبود نیرو رو به رو هستند به طوری که در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ٨٨ نفر، دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر ١٣٠ نفر و دانشگاه علوم پزشکی زابل ٣٠ نفر کمبود وجود دارد.

وی عدم آنتن دهی تلفن همراه در ٨٠ درصد مسیرهای جنوبی سیستان و بلوچستان و ٢٠ درصد مسیرهای شمالی استان و کمبود سوخت برای آمبولانس ها را از مشکلات پایگاههای اورژانس در استان ذکر کرد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: در هشت ماه نخست امسال ٤٠ میلیون تردد در این استان ثبت شده که در این میان افزون بر ٢ هزار فقره تصادف رخ داده است.

علی خانقائی افزود: ٦٤٣ نفر در حوادث رانندگی این مدت سیستان و بلوچستان جان خود را از دست داده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ٣١ درصد افزایش تلفات نشان می دهد. 

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت ایمنی تردد انواع وسایل نقلیه در جاده ها سه هزار عدد کلاه ایمنی و برچسب شبرنگ مخصوص در میان راکبان موتورسیکلت، ٥٥٠ عدد کپسول آتش نشانی و هزار و ٨٠٠ مارکز شبرنگ مخصوص وانت بارها در این استان توزیع شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان توزیع ٦٠٠ عدد مثلث خطر مخصوص ادوات کشاورزی برای تردد در جاده ها و راههای روستایی، صدور بیش از ٢٣ هزار و ٧٠٠ فقره برگه معاینه فنی، ایمن سازی ٧٤ باب مدرسه روستایی در حاشیه جاده ها از طریق نصب تابلوهای مخصوص علائم ایمنی و نصب سرعت گیرها، آموزش بیش از ١٣ هزار و ٨٠٠ دانش آموز مدارس حاشیه راههای سیستان و بلوچستان در زمینه تردد ایمن و فرهنگ ترافیک را از دیگر اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده این استان برای افزایش ایمنی تردد عنوان کرد.

گفتنی است سیستان و بلوچستان به عنوان وسیع ترین و پهناورترین استان کشور از نظر داشتن بزرگراه فقیرترین استان به حساب می آید به طوری که با دارا بودن ١١/٥ درصد گستره کشور تنها افزون بر ٢٧٣ کیلومتر بزرگراه دارد.

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
همه به خاطر بیکاری وفقر وگرسنگی است .این سرزمین طلا با این همه نیروی کا رورزیده .....چرا باید رو به قاچاق بیاورد .شما شغل ایجاد کنید انها این کار انمی کنند ..........................همه شغلها باید درتهران باشد و بس
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
سه تا ازوزارت خانها را به سیستان بلوچستان منتقل کنید ببنید که این سرزمین طلا چی می شود .اگر راست میگویید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار