کد خبر: ۶۹۹۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹ 05 January 2019

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان وبلوچستان گفت: نرخ مشارکت اقتصادی مردم سیستان و بلوچستان بسیار پایین است و سرمایه ‌گذاری بومی ‌ها در استان انجام نمی ‌شود.

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان غلامرضا مالکی در چهارمین نشست کمیته استانی مجمع استانداران ادواری سیستان و بلوچستان افزود: هیچ توسعه ای در استان بدون زیرساختهای حمل و نقل ایجاد نمی شود به همین سبب باید تمام مسیرهای حمل و نقل زمینی، ریلی، بندری و آبی هرچه سریعتر آماده شود .

وی بیان کرد: این استان فاقد آزادراه و بزرگراه است و باید با اعتبارات لازم برای توسعه بندر، تکمیل راه آهن چابهار- سرخس، گازرسانی و منابع آبی تلاش شود .

مالکی به وجود ۴۱ مرکز آموزش عالی با ۱۲۰ هزار دانشجو در استان اشاره و گفت: با استفاده از اندیشه و توان این تعداد نیروی انسانی مستعد و فراهم شدن زمینه اجرای پروژه های پیشرو می توان به توسعه دست یافت .

دبیر مجمع استانداران ادواری استان سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه بیان کرد: نقطه نظرات و پیشنهادات استانداران برای توسعه این استان محروم راه گشا خواهد بود .

حسین طاهری افزود: متاسفانه تجربه نشان داده که با تغییر مسئولان برنامه‌ های یک استان کلا تغییر می‌ کند که این روند مناسب و درستی برای توسعه و آبادانی نیست و همیشه با مشکل رو به رو می کند .

وی بیان کرد: برخی از برنامه های مسئولان ارشد استان کارساز و بسیار اساسی هستند و باید بعد از تغییر استاندار و یا مدیران دیگر باید ادامه پیدا کنند .

دبیر مجمع استانداران ادوار استان گفت: برای جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی نیروی انسانی که بسیار نیز حائز اهمیت است، بایستی تکمیل کننده برنامه ها و کارهای نیمه تمام قبل باشیم .

وی بیان کرد: 10 استاندار سابق سیستان و بلوچستان در چهارمین کمیته استانی مجمع استانداران ادوار حضور دارند که امیدواریم بتوانیم از نقطه نظرات و پیشنهادات آنان به عنوان چراغ راهی در جهت پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران و توسعه این استان بهره ببریم .

استانداران ادوار همچنین در این نشست تجربیات خود را در زمان مدیریتی تشریح کردند و بر توسعه و آبادانی، کاهش فقر، توجه به زیرساختها، اشتغال و پیگیری مشکلات تاکید و آمادگی خود را برای ارائه پیشنهادات و تجربیات تخصصی در زمینه پیشبرد برنامه های توسعه اعلام کردند .

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار