مدیرتعامل با خیرین خارج از کشور کمیته امداد: توسط 3 هزار حامی صورت می گیرد
مدیرتعامل با خیرین خارج از کشور کمیته امداد در سفر به استان سیستان و بلوچستان با حضور حامی مقیم خارج کشور گفت: در قالب طرح اکرام ایتام این نهاد به نوعی حامیان مقیم خارج از کشور شناسایی و جذب شده اند.
کد خبر: ۷۰۶۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۸ 22 January 2019

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان مهدی مکرمی مدیرتعامل با خیرین خارج از کشور کمیته امداد گفت: سه هزار ایرانی خارج کشور حامی طرح اکرام ایتام این نهاد هستند که این تعداد تقریبا شش هزار کودک یتیم را تحت حمایت دارند.

وی افزود: در این رابطه شیوه نامه نحوه شناسایی ایرانیان خارج از کشور به استان‌ها ارسال شده تا بتوانیم این عزیزان را شناسایی و مثل حامیان داخل کشور جذب و به فرزندان معنوی خود خدمات برسانند.

مدیرتعامل با خیرین خارج از کشور کمیته امداد ادامه داد: در تمام نقاط دنیا به ویژه کشورهای اروپایی، حاشیه خلیج فارس و بخشی از کشورهای شرق آسیا مانند مالزی جذب حامیان خارج از کشور انجام شده است.

مکرمی با بیان اینکه هم اکنون سه هزار ایرانی خارج از کشور حامی ایتام تحت حمایت این نهاد هستند، یادآور شد: این تعداد حامی تقریبا شش هزار نفر یتیم را تحت حمایت دارند و مثل سایر حامیان داخل کشور خدمات به صورت مالی و یا هدایایی که آنها نیاز دارند از طریق واریز کمک به حساب یا رابطان داخل کشور تهیه و به فرزند معنوی تحویل داده می‌شود.

وی ضمن دعوت از حامیان مقیم خارج از کشور برای ملاقات با فرزندان معنوی، اعلام کرد: شرایط حضور حامیان در سراسر کشور مهیا بوده تا با فرزندان تحت حمایت دیدار و از نزدیک با مشکلات آنها آشنا شوند.

مدیرتعامل با خیرین خارج از کشور کمیته امداد گفت: این دیدار ها اغلب منحر به تامین مسکن خانوارهای ایتام، وسایل زندگی شامل یخچال، فرش و یا برآورده کرده آرزوهای بچه ها شامل دوچرخه، اقلام کمک آموزشی خواهد شد.

مکرمی افزود: آنچه مسلم است حامیان مقیم خارج کشور از یک نقطه کشور مهاجرت نکردند و متعلق به تمام استان های کشور هستند بنابراین ضرورت دارد از طریق مبادی در استان‌ها مثل نمایندگی وزارت امور خارجه، استانداری و بخش‌های بین المللی دستگاه‌ها که در استان ها فعال هستند آنها شناسایی شوند تا ایتامی که حامی ندارند یا حامی كمتری دارند از این طریق خدمات رسانی بیشتر به آنها کرد.

وی گفت: رویکرد مهم کمیته امداد گسترش همدلی، ترویج احسان و نیکوکاری در میان هموطنان خارج کشور است که نسبت به هموطنان داخل کشور احساس مسئولیت بیشتری کنند

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار