کد خبر: ۷۱۰۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴ 02 February 2019

تحرکات عزت الله ضرغامی در سال های پس از پایان مأموریتش در صدا و سیما باعث شده بود که خیلی ها این رفتارهای او را یک نوع آماده سازی و زمینه چینی برای حضورش در انتخابات ریاست جمهوری قلمداد کنند؛ اما او در پاسخ به سؤالی در خصوص احتمال کاندیداتوری اش این موضوع را شایعه ای بیش نخواند؛ هرچند بعدها جزو کاندیداهای «جمنا» قرار گرفت و رسما اعلام کاندیداتوری کرد.

به گزارش «تابناک»؛ ضرغامی پس از برقراری دیدارهای صبحگاهی اش که مهمانان در آن به صرف صبحانه دعوت می شدند و البته از همه طیف ها اصولگرا و اصلاح طلب در آن حضور داشتند، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شد، هرچند در نهایت او اگرچه جزو کاندیداهای نهایی «جمنا» قرار گرفت، نتوانست کاندیدای نهایی و مورد اجماع این ساز و کار سیاسی اصولگرایان باشد.

رئیس اسبق سازمان صدا و سیما در دو مورد اخیرا خبرساز شده و بار دیگر حضورش در رسانه ها و به عنوان تیتر اخبار مهم پررنگ شده است. او در ماجرای انتخاب دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، یکی از چهره های مسئول در بیت رهبری را مورد انتقاد قرار داد.

عزت الله ضرغامی پس از انتخاب دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی در توییتر خود نوشت: در حالی که رهبر معظم انقلاب مسئولیت بررسی صلاحیت نامزد دبیری شورای عالی انقلاب فرهنگی را مشخصا بر عهده نظر کارشناسی اعضای شورا گذارده بود متأسفانه در جلسه دیشب مکررا علنی و غیر علنی از تماس های آقای وحید حقانیان به منظور رأی مثبت به این نامزد محترم سخن به میان آمد.

 

علت رفتار‌های اخیر ضرغامی چیست؟/ رئیس اسبق صدا و سیما از حضور در جلسات شورا منع شد!

این توییت رئیس اسبق صدا و سیما باعث غافلگیری شد و واکنش های زیادی را به دنبال داشت. در حالی که اظهار نظر پیرامون این موضوع شدت گرفته بود، ضرغامی با اختلاف سه‌ساعته، توییت دوم خود را نیز منتشر کرد و نوشت: «پس از بررسی بیشتر در این خصوص یقین پیدا کردم دخالت آقای وحید حقانیان در مسأله انتخاب آقای دکتر عاملی بدون مجوز معظم‌له و خودسرانه بوده است.»

گزارش ها و تحلیل های بسیاری در مورد این نوشتار «عزت الله ضرغامی» در جریان نگارش بود که یک اقدام دیگر از سوی او باعث شد، باز هم فضای رسانه ها و فضای مجازی پر از صحبت و تحلیل درباره رفتار اخیر رئیس اسبق رسانه ملی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مقابل رئیس جمهور شود.

بر اساس شنیده ها و آنچه از محتویات جلسه اخیر شورای عالی فضای مجازی بیرون آمده است، مجادله لفظی سختی بین رئیس جمهور و ضرغامی صورت گرفته است. تا جایی که «حسن روحانی» جلسه را به دلیل رعایت نکردن حرمت و جایگاهش ترک و تأکید کرده است تا زمانی که ضرغامی در جلسات باشد، دیگر در شورا حاضر نخواهد شد.

دو روز پیش «محمد ایمانی» عضو شورای سردبیری روزنامه کیهان طی یادداشتی در کانالش نوشت: آقای ضرغامی در جلسه اخیر شورای عالی فضای مجازی خطاب به روحانی گفته، این حرف‌ها چی بود که شما درباره حجاب و فضای مجازی و فیلترینگ در وزارت ارتباطات گفتید؛ بعضی از این سخنان غیر واقعی و برخی دیگر معارض ارزش‌های اسلامی و انقلابی است. در پاسخ روحانی نیز گفته؛ من نباید به شما جواب بدهم، پاشو برو بیرون! ضرغامی هم پاسخ داده که شما نمی‌توانید اعضای شورا را بیرون کنید. پس از آن، روحانی از جلسه بیرون رفته و به انتقاد ضرغامی که اعتراض برخی دیگر از اعضا هم بوده، پاسخ نداده است.»

یکی دیگر از کاربران رسانه ای شبکه های اجتماعی که به نظر می رسد آب و تاب بیشتری به ماجرای جدال لظفی رئیس جمهور با ضرغامی داده است، نوشته که «روحانی به ضرغامی میگه به شما ربطی نداره من چی گفتم. ضرغامی هم میگه به خودت و همه کس و کارت ربط نداره، به من ربط داره شما باید این جا توضیح بدید چرا این حرف‌ها را زدی. »

در همین باره «عبدالله گنجی» مدیر مسئول روزنامه جوان با انتقاد از ضرغامی ضمن اتخاذ یک موضع منطقی در کانال خود نوشت: ‏شأن حقوقی رئیس جمهور (هر کس که باشد) از ملت و نظام است. نباید در جمع زیر دست یا زمانی که مدیر جلسه است چشم در چشم یا انگشت در چشم و دو به دو تا مرز شکستن او پیش‌رفت، اشتباه است. نگوییم این روحانی با اون مواضع حقش هست. شأن حقوقی ارجح است. ادبیات فاخر و کوتاه آمدن طرف مقابل معقول‌تر است.»

هر چند برخی از کاربران و رسانه ها موضع گیری و رفتار اخیر ضرغامی را مرتبط با انتخابات تحلیل کردند و تأکید داشته اند که چنین رفتاری برای دیگر شدن با روحانی و مخالفت با او و اقداماتش که اتفاقا منتقدان زیادی هم امروز حتی در بین مردم و پایگاه رأی او پیدا کرده است دلیلی جز نامزدی در انتخابات نمی تواند داشته باشد. هرچند او هنوز خود دلیلی برای این رفتار ذکر نکرده است و احتمالا چنین تحلیلی را اشتباه بخواند.

به هر حال همانطور که مدیر مسئول روزنامه جوان نوشته است: «اگرچه نقد رئیس جمهور خط قرمز نیست و باید از سوی کنشگران سیاسی با جدیت دنبال شود، اما این مسأله باید حساب و کتاب داشته باشد و در آن از ادبیات فاخری در قبال رئیس جمهوری که رأی بخش قابل توجهی از مردم را کسب کرده است، استفاده شود.

حالا بعد از این موضع گیری و رفتار «عزت الله ضرغامی» خبر آمده که او از ادامه حضور در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی منع شده است. آنطور که برخی از رسانه ها مدعی شدند، در پی مشاجره اخیر عزت الله ضرغامی با رئیس جمهور در جلسه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، وی از سوی دفتر یکی از مقامات عالی رتبه نظام از ادامه حضور در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی منع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار