کد خبر: ۷۱۲۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳ 06 February 2019

طرح مردمی پرواربندی 2 هزار و 100 واحدی دام سبک و سنگین امروز/چهارشنبه/ همزمان با ششمین روز دهه فجر با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همزمان در استان های خراسان شمالی، رضوی، جنوبی، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان آغاز شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران روز چهارشنبه در مراسم افتتاح این طرح ها اظهار داشت: این طرح با هدف الگوسازی و تکثیر مدیریت بهینه زنجیره تولید تا مصرف، تقویت حضور مردم در تولید محصولات دامی، فعال سازی منابع و ظرفیت های بلااستفاده، کمک به امنیت غذایی با تولید بیش از 15 هزارتن گوشت، کمک به ایجاد اشتغال مولد برای 2 هزار و 100 خانوار روستایی و کاهش آسیب های اجتماعی به اجرا در آمده است.
سرلشکر محمد علی جعفری با اشاره به فرآیند این طرح گفت: طراحی، مدیریت و نظارت بر زنجیره تامین، تامین منابع مالی، تامین و تحویل گوساله و خوراک دام به خانوار، پرواربندی گوساله توسط خانوار روستایی مستعد در ادوار 9 ماهه، بازاریابی و فروش و محاسبه حق السهم شرکا و خروج تدریجی شرکت از مدیریت طرح در 6 دوره از جمله فرآیندهای این طرح محسوب می شوند.
وی تاکید کرد: هر یک از این واحدها ظرفیت 15 راس دام را دارند که می تواند ضمن تولید گوشت مورد نیاز منطقه سبب اشتغال در مناطق روستایی شود.
سرلشکر محمد علی جعفری اظهار داشت: سپاه در تلاش است تا علاوه بر تامین امنیت که مهمترین مقوله پیشرفت یک جامعه محسوب می شود در مسیر کمک به مردم و اشتغالزایی آنها بویژه در مناطق دوردست توان خود را به کار گیرد.
وی با اشاره به طرح پرواربندی دام گفت: این طرح با مشارکت مردم و بسیج سازندگی برای ایجاد اشتغال مردم روستا نشین و مناطق دور دست که شغل و منبع درآمدی ندارند برنامه ریزی شده است.
فرمانده کل سپاه ادامه داد: بسیج سازندگی با شناخت نیازهای روستائیان با اجرای طرح پرواربندی دام به کمک معیشت مردم شتافته است.
وی افزود: در بسیاری از روستاها واحدهای دامداری در گذشته تاسیس شده که بر اساس مشکلات مختلف نظیر دوری از مرکز شهر و عدم توان تهیه علوفه تعطیل شده اند از این رو کسانی که مکانی برای نگهداری دام دارند می توانند از حمایت و پشتیبانی بسیج سازندگی برای پرورش دام برخوردار شوند.
سرلشکر جعفری تصریح کرد: مبلغ 800 میلیون ریال به دامدار وام با سود کم برای پرواربندی 15 راس دام پرداخت می شود.
وی گفت: بسیج سازندگی همچنین می تواند برای نگه داشت 15 راس دام به مدت 8 تا 9 ماه به فرد روستایی بین 10 تا 20 میلیون ریال حق نگهداری از این دام ها را بپردازد.
به گزارش ایرنا در این مراسم که فرمانده هان نظامی و انتظامی سیستان و بلوچستان حضور داشتند طرح های پرورش دام در 5 استان کشور بطور همزمان افتتاح شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار