کد خبر: ۷۱۲۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۶ 07 February 2019
تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
رهامی: اعضای برخی احزاب در یک مینی‌بوس جا می‌شوند

محسن رهامی فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به این‌که «اعضای برخی احزاب در یک مینی‌بوس جا می‌شوند»، گفت: در حال حاضر فقط دو یا سه حزب در کشور پنج هزار عضو دارند و بنابراین لایحه جامع انتخابات، مسیر را برای فعالیت جبهه‌ای تشکل‌های سیاسی باز می‌کند.
 
انتقادات تُند و تیز آیت‌الله یزدی از رئیس جمهور

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه در واکنش به اظهارنظر‌ها درباره حجاب گفت: کسی که علیه حجاب حرف می‌زند، هر کسی می‌خواهد باشد، باید مواظب باشد در مورد حجاب چه می‌گوید، باید بلد باشد وقتی از اسلام حرف می‌زند، چه می‌گوید. ما انقلاب کردیم، تا کسی بی حجاب نباشد، زیر گلویش را باز نکند و هرچه دلش خواست علیه اسلام و انقلاب حرف نزند. اگر رئیس جمهور می‌باشید، باید به مردم خدمت کنید. مشکل مردم را حل کنید. اگر اسلام را بیان می‌کنید، به اندازه علمتان و فهمتان بگوید. نباید بیش از این گفت. حجاب از ضروریات دین است و منکرش کافر است.
 
منزل حسین شریعتمداری کجای تهران است؟

شریعتمداری در بخش دیگری از سخنانش استفاده از منابع غربی و رسانه‌های ضد انقلاب و امریکایی برای نقد برخی افراد داخل، توضیح داد: وقتی ببینیم که مستنداتی در داخل وجود دارد و آن خبر‌ها در داخل شاهد مثال دارد، این اخبار را نقل می‌کنیم و به آن‌ها استناد می‌کنیم. وی در پایان گفتگو و در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه «منزل شما کجاست؟» با مکث گفت: سمت خیابان جمهوری. مجری پرسید: کجای جمهوری؟ که حسین شریعتمداری گفت: سمت استانبول نیست، آن پایین‌هاست! مجری ادامه داد: فقط خواستم بدانم پایین شهر زندگی می‌کنید یا بالای شهر، چون از اتاق فرمان گفتند این را بپرس! حسین شریعتمداری که خواست توضیح دهد، گفت: البته این منزل برای ما نیست؛ من و همسرم آپارتمانی داشتیم فروختیم تا با پول آن... مجری حرف‌های شریعتمداری را قطع کرد و گفت: نیاز به توضیح نیست و وقت برنامه هم تمام شده است که حسین شریعتمداری گفت: البته ارزش آن پول هم یک سوم شده است!
 
پاسخ سعید لیلاز به انتقادات کاربران فضای مجازی

پاسخ سعید لیلاز به انتقادات کاربران فضای مجازی از مصاحبه اخیرش: منظور من از «در نیامدن نفس کسی» این است که مردم داوطلبانه خشونت تولید نمی‌کنند/ مردم فهمیده اند داشته هایشان و نداشته هایشان چیست. ما چیزی در حوزه اقتصادی نداریم، ولی در امنیت داریم.
 
رفیق‌دوست عذرخواهی کرد

محسن رفیق‌دوست به دلیل ارائه آماری اشتباه از شهدای کربلای ۴ ضمن عذرخواهی، به بیان توضیحاتی در این باره پرداخت. محسن رفیق‌دوست وزیر سپاه در دوران دفاع مقدس در پی برخی برداشت‌ها از صحبت‌های اخیرش درباره عملیات کربلای ۴ اظهار کرد: در مورد آمار شهدای کربلای ۴ اشتباهی از طرف بنده رخ داد که با عرض پوزش اصلاح می‌کنم؛ ما در سال ۶۵ که عملیات‌های کربلای ۴ و کربلای ۵ انجام شد، مجموعاً حدود پنج هزار شهید دادیم، و اگر نه آمار شهدای ما در عملیات کربلای ۴ کمتر از یک هزار نفر بوده است. انشاالله خوانندگان این گفتگو بنده حقیر را ببخشند. رفیق‌دوست در گفت‌وگوی اخیر خود با ایسنا درباره تعداد شهدای عملیات کربلای ۴ گفته بود که (برای عملیات کربلای ۴) بیش از ۶۰ هزار نفر نیرو وارد جنگ شدند که حدود پنج الی شش هزار نفر از آن‌ها شهید و تعداد بیشتری نیز مجروح شدند».
 
کواکبیان: خبر استعفای صالحی به صورت غیررسمی قابل تایید است
 
سه شنبه (۱۶ بهمن ماه) الیاس حضرتی نماینده اصلاح‌طلب مجلس در جمع خبرنگاران خبر از استعفای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داد، اما به همین بسنده کرد و تمایلی برای توضیحات بیشتر در این باره نشان نداد. حال کواکبیان دیگر نماینده اصلاح‌طلب مجلس ضمن تایید تلویحی این خبر گفت؛ "در این مورد اخبار غیررسمی زیادی وجود دارد که البته خبر به طور رسمی اعلام نشده است، اما بر اساس شنیده‌هایی، خبر استعفای ایشان به صورت غیررسمی قابل تایید است. "نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، در بیان علل استعفای صالحی، ادامه داد: " ایشان گلایه‌ای در مورد انتخاب رییس ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور داشت، چرا که آقای رحمانی‌فضلی برای این سمت انتخاب شده است، و این در حالی است که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است که خود مسئولیت ارشاد و اطلاع‌رسانی کشور را برعهده دارد.
 
انتقاد آیت الله فاضل لنکرانی از جشنواره فجر

آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) گفت: در بحث هنر هنرمندان و اصحاب هنر از حوزه مطالبه گر هستند، این در حالی است که جشنواره‌ای را به نام دهه فجر انقلاب می‌گیرند که بدترین محرمات در آن انجام می‌شود و آنگاه می‌گویند حوزه مقصر است در حالی که حوزه خبر ندارد این جشنواره را چه کسانی با چه اهدافی می‌گیرند و اصلا دخالتی در اجرای آن ندارد؛ رسانه و اصحاب رسانه گاهی کار یک ساله خود را با برگزاری یک جشنواره زیر سؤال می‌برند و یک سال روی حجاب و ارزش‌ها سخن می‌گویند، اما در جشنواره‌ای همه زحماتشان را بر باد می‌دهند؛ دهه فجر باید نشان دهنده شاخص‌های نظام و انقلاب باشد.
 
جعفرزاده: قرار است انقلاب اقتصادی راه بیافتد

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نایب رئیس فراکسیون مستقلین با بیان اینکه اصلاح ساختارها که رهبری دستور آن را داده اند می‌تواند انقلاب اقتصادی تعبیر شود، گفت: ساختار‌های سازمانی ما مدت هاست که پاسخگو نیستند. تشکیلات و رویه‌های ما باید اصلاح شوند. رابطه دولت با نفت باید مشخص شود و به اصلاحات در روابط بانکی، گمرکی و مالی هم نیاز داریم.ایمن آبادی در گفتگو با خبرنگار «انتخاب» درباره اظهارات رئیس مجلس پیرامون دستور رهبری برای اصلاح ساختار کشور ظرف ۴ ماه آینده گفت: این نیاز از قبل نیز احساس می‌شد و باید یک حکم حکومتی وارد می‌شد تا اجرایی شود، زیرا اجماع روی این نظر، در بین ۳۰۰ نماینده مجلس هم دشوار بود.او با بیان اینکه دولت‌ها یا مجالس ما معمولا وارد ریسک‌های بزرگ نمی‌شوند تا در نزد مردم چهره محافظه کارانه‌ای داشته باشند، افزود: در نتیجه این محافظه کاری، اصلاحات ساختاری و اقتصادی انجام نمی‌شود و هیچ مجلسی به خودش این جرات و جسارت را نمی‌دهد که به کار‌های بزرگ ورود کند. در نتیجه نیاز به این بود که یک حکم حکومتی ورود کند که کار قاطعانه انجام شود.
 
توضیح مجلس درباره سخنان امروز لاریجانی

مدیر روابط عمومی مجلس شورای اسلامی در توییتی اعلام کرد که سخنان امروز رییس مجلس شورای اسلامی مربوط به اصلاح ساختار نظام بودجه‌ریزی کشور بود. مهدی کیایی در توئیتر خود نوشت: سخنان رئیس مجلس در جلسه امروز شورای اداری استان قم مربوط به اصلاح ساختار نظام بودجه‌ریزی کشور بود و آن‌چه در رسانه‌ها به اشتباه اصلاحات ساختاری در کشور عنوان شد، دقیق نیست.
 
پزشکیان: گول پست و مقام را نخورید
 
نایب رییس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: زمانی که پیامبر همه عربستان را گرفته بود رو به یارانش کرد و گفت خداوند بیامرزد همه آنهایی را که این جهاد اصغر را تمام کردند اما جهاد اکبر را در پیش دارند. یاران به او گفتند یا رسول ما کشته و مجروح دادیم، پس آن جهاد اکبر چیست؟ پیامبر گفت جهاد اکبر آن آینده‌ای است که به این ارزش‌ها عمل کنیم.وی خاطرنشان کرد: گول پست و مقام را نخورید و برای خدا کار کنید، آدم راحت می‌تواند بمیرد اما نمی‌تواند از شهرت و قدرت بگذرد و همه این دعواها برای همین است. اگر می‌توانید کاری کنید جلو بیاید و دست به کار شوید چرا یکدیگر را حذف می‌کنید خدمت به مردم که این حرف‌ها را ندارد .پزشکیان افزود: این است که خون شهدا را هدر می‌دهد. ما باید بدانیم بر دوش کسانی سوار شدیم که همه زندگی‌شان را برای این انقلاب دادند ما وظیفه داریم یاور مظلومان باشیم و صدای کسانی را بشنویم که هیچ کس گوشش به آنها بدهکار نیست خدا به ما کمک کند قران را آنگونه عمل کنیم و شرمنده خون شهدا نشویم.

واکنش ظریف به سخنرانی ضد ایرانی ترامپ

ظریف در تویتر خود نوشت: ما ایرانی‌ها، ازجمله هم‌میهنان یهودی‌مان، علی‌رغم فشار آمریکا، در حال جشن‌گرفتن چهل سال پیشرفت هستیم. خصومت آمریکا آن را به سمت حمایت از دیکتاتورها، آدم‌کش‌ها و افراط‌گرایانی هدایت کرده است که تنها ویرانی برای منطقه ما به بار آورده‌اند.

استانی‌شدن انتخابات مشکلات را حل نمی‌کند

پزشکیان، نایب‌رئیس مجلس گفت: فرآیند فعلی انتخابات مجلس غیر واقعی است و نمی‌توان در برهه‌های حساس با وجود سلایق مختلف در مجلس به یک نگاه مشترک رسید. طرح استانی شدن انتخابات مجلس را یک گام جلو برای ایجاد اشتراکات در مجلس است. یک نماینده دیگر نمی‌تواند برود همه شهرستان‌ها را بگردد و خانه به خانه رای جمع آوری کند. در نتیجه این فرآیند در قالب یک تیم مجبور می‌شود تا نگاه و زبان مشترک‌تری پیدا کند و نهایتاً این نگاه و زبان مشترک در مجلس می‌تواند گامی به جلو باشد. / تسنیم

احمدی‌نژاد با شعار‌های سوپرچپ منابع مملکت را هدر داد

هاشمی‌طبا کاندیدای دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری معتقد است: حفظ مملکت چه از شر بی آبی چه از شر دشمنان داخلی و آدم‌های نادان و چه از شر بیگانگان، تدبیر سنگینی می‌طلبد ما نباید چشممان را ببندیم و فقط دهانمان را باز کنیم. انشاالله که تدبیر شود و ما از این خطرات نجات پیدا کنیم. آقای احمدی‌نژاد هم که آمد با شعار‌های سوپرچپ و مردمی و حزب‌الهی وارد شد و منابع مملکت را آنطوری هدر داد الان هم همانطور است/ایلنا

تاجرانی که قربانی ایمیل‌های جعلی شدند

سرهنگ حسین رمضانی، سرپرست مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: شرکت‌های تجاری که معاملات خود با شرکت‌های خارجی از طریق ایمیل پیگیری می‌کنند، بهترین سوژه هکر‌ها و مجرمان سایبری هستند. در شگرد مجرمانه ایمیل‌های جعلی (fake mail) عدم توجه به آدرس ایمیل دریافتی و عدم دریافت تایید ایمیل در پی تماس تلفنی یا ارسال فکس باعث می‌شود تا فرد، قربانی هکر‌ها و مجرمان سایبری شود و به راحتی در دام آن‌ها بیفتد. /مهر

دادگاه و احضار؛ روزمره‌های شورای شهری‌ها

خبر «بازداشت» یا «شکایت» از یک عضو شورای شهر در یک سال اخیر هرچند وقت یکبار روی خروجی رسانه‌ها قرار می‌گیرد. به جز افرادی که به اتهام مالی یا اخلاقی بازداشت شده‌اند، تعداد دیگری به دلیل اظهارنظر در فضای مجازی، شکایت فرد ثالث یا فعالیت سیاسی روانه بازداشتگاه شده اند و از حضورشان در جلسات شورا ممانعت به عمل آمده است. سپنتا نیکنام در یزد، مهدی حاجتی در شیراز، مهدی مقدری در اصفهان، خلیل اردکانی در کرج، رضا مهرداد در نیشابور و محمود میرلوحی در تهران اعضای پنجمین دوره فعالیت شورا‌های اسلامی شهر و روستا هستند که در یک سال اخیر احضاریه دریافت کرده‌اند و برای برخی از آنان نیز حکم حبس نیز صادر شده است. / ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار