کد خبر: ۷۱۳۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹ 11 February 2019

سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی روز دوشنبه در جمع راهپیمایان 22 بهمن زاهدان اظهار داشت: هم اینک در جهانی زندگی می کنیم که با سرعت و شتاب در حال تغییر و دگرگونی است و تحولات سیاسی، علمی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و تغییر در ساختار نظام های جهانی و منطقه ای شتاب بسیار بالایی گرفته که بروز و ظهور قدرت های جدیدی را نوید می دهد.
وی ادامه داد: هم اینک به فضل الهی و به برکت انقلاب عظیم مردم ایران قدرت بزرگی در جهان در حال شکل گرفتن است به طوریکه از ایران به عنوان یک قدرت منطقه ای با پیوستن به قدرت آسیایی به قدرت بزرگ تبدیل خواهد شد.
مشاور عالی رهبر معظم انقلاب افزود: بنیادی ترین اصل در این تغییر و تحولات سه عامل مهم زمان، حرکت و فطرت است.
وی بیان کرد: مردم سیستان و بلوچستان همچون موج های دریای بیکران عمان امروز در راهپیمایی 22 بهمن به خیل میلیونی ملت ایران پیوستند.
سرلشکر صفوی افزود: حماسه حضور مردم در عرصه ای مهم نظیر راهپیمایی 22 بهمن بزرگترین پشتوانه اقتدار ملی ایران است.
وی ادامه داد: بالندگی و وحدت بلوچ و سیستانی، اهل سنت و شیعه و همه اقوام ایرانی اعم از کرد، لر، آذری، عرب و ترکمن در چهار چوب ایرن اسلامی پیام روشنی برای دشمنان نظام دارد آن هم این است که ملت ایران شجاع تر و امیدوار تر به آینده پای انقلاب خود ایستاده اند و بار دیگر پرچم عدالت خواهی، گفتمان بدون ظلم، ضد فساد و تبعیض و ضد استکباری را در مقیاس ملی، منطقه ای و جهانی دنبال می کنند.
مشاور عالی رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: ملت ایران با ظالمان و مفسدان داخلی و خارجی کنار نمی آید و از تبعیض بیزار است.
وی افزود: مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان با حضور آگاهانه و تعیین کننده همچون ملت بزرگ ایران به دولتمردان غربی متذکر شدند که راهبرد تحریم و فشار برای این مردم شکست خورده است و این ملت زیر پرچم اسلام و به پشتوانه عقلانیت و شجاعت مسیر پرشتاب انقلاب اسلامی خود را در همه ی عرصه ها تا رسیدن به عدالت اجتماعی طی خواهد کرد و این انقلاب را به عنوان یک الگوی برتر به همه ملت های اسلامی نشان خواهد داد.
سرلشکر صفوی ادامه داد: شما ملت بزرگ ایران می خواهید در این راهپیمایی نشان دهید که جنگ روانی و شبکه های اجتماعی و مجازی و رسانه های ضد انقلاب و برخی از کشورهای معاند نظام نتوانسته اند بین ملت و دولت تفرقه بیندازند.
وی بیان کرد: به برکت اسلام و قرآن ملت ایران با حمایت ارکان نظام با اتکا به توانمندی و ظرفیت های ملی و استانی تمام نقشه های شوم دشمنان را شکست خواهد داد و روز به روز پیروزی های بزرگتری کسب می کند.
مشاور عالی رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه انقلاب اسلامی تنها در سیستان و بلوچستان 6 هزار شهید همچون شهید شوشتری تقدیم کرده است، گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی دشمنان نه تنها به اهداف خود در منطقه نرسیده اند بلکه قدرت دولتمردان آمریکا در داخل این کشور کاهش یافته است.
وی افزود: آمریکا در طول 19 سال جنگ در افغانستان و عراق با صرف هزینه هفت هزار میلیاردی نه تنها نتوانست امنیت را برای این کشورها به ارمغان آورد و به اهداف خود برسد بلکه سبب تضعیف قدرت خود شد.
سرلشکر صفوی تاکید کرد: در طول این سالها برعکس آنچه در آمریکا رخ داد قدرت ایران روز به روز در منطقه و جهان افزایش یافت.
وی بااشاره به راههای خروج از وضعیت فعلی کشور گفت: حفظ انسجام ملی، اقتدار ملی و پشتیبانی از ارزش ها و اقتصاد مقاومتی، شناخت صحیح روندها و رویدادهای اقتصادی، سیاسی و فرهنگی داخل ایران، غرب آسیا و جهان و بهره گیری از فرصت های استانی و ملی برای حل مشکلات پیش رو از جمله پیشنهادات برای برون رفت از مشکلات فعلی است.

** سیستان و بلوچستان از امنیت خوب و مناسبی برخوردار است
مشاور عالی رهبر معظم انقلاب گفت: سیستان و بلوچستان با وجود برخورداری از وسعت زیاد با تلاش شبانه روزی نیروی امنیتی و اطلاعاتی از امنیت بسیار خوبی برخوردار است به طوریکه حضور افزون بر 2 میلیون گردشگر داخلی و خارجی گواه این مطلب است.
وی بیان کرد: این استان دارای ظرفیت های بیکران خدادادی نظیر معادن، اقیانوس، کشاورزی و نیروی انسانی جوان و افزون بر 120 هزار دانشجو است که می تواند در کنار تلاش دولتمردان با سرمایه گذاری بخش خصوصی و خارجی مسیر تحول خود را سریعتر طی کند.
سرلشکر صفوی حفظ انسجام و وحدت، پاسخگویی به مطالبات به حق مردم توسط کارگزاران دولت در حوزه های مختلف مجریه، مقننه و قضاییه می تواند راه گشای بیشتر مشکلات و بهبود وضعیت باشد.
وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان از موقعیت سرزمینی و منابع انسانی ویژه ای برخوردار است گفت: ایجاد زیر ساخت ها و تشکل های اقتصادی در نوار مرزی با کشورهای همسایه برای پیشرفت و رونق این استان ضروریست.
سرلشکر صفوی بر حضور بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در سیستان و بلوچستان تاکید کرد و افزود: در چند سال اخیر اقدامات ارزشمندی در حوزه توسعه زیر ساخت ها و سرمایه گذاری خارجی و داخلی در منطقه انجام شده است که نوید آینده روشنی را می دهد.
وی ابراز امیدواری کرد که سیاست گذاران کشور برای استفاده از ظرفیت تحصیل‌ کنندگان سیستان و بلوچستان و ایجاد اشتغال دائم قدم‌های بزرگی بردارند.
مشاور عالی رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه ایران کشوری قدرتمند، مقتدر و بدون آسیب پذیری است گفت: قدرت کشور به قدری قوی شده است که آمریکا از پس آن بر نمی آید.
وی بیان کرد: ضروریست جوانان ایران اسلامی عظمت انقلاب و مردم را بشناسند.
سرلشکر صفوی بیان کرد: توسعه سیستان و بلوچستان در قالب 2 برنامه پنج ساله محقق خواهد شد.
به گزارش ایرنا راهپیمایی با شکوه 22 بهمن با حضور گسترده مردم شیعه و سنی در 20 شهرستان و برخی بخش های تابعه آنها برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار