کد خبر: ۷۱۳۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱ 11 February 2019

فجر دیگری از ایام پیروزی انقلاب اسلامی فرا رسید تا حماسه این پیروزی شکوهمند یک سال دیگر بر عمر آن افزوده و ریشه های این درخت تنومند مستحکم شود. بعد از گذشت چهل سال هنوز هم جهانیان از پیروزی ملت بزرگ ایران در برابر رژیم خودکامه، تا دندان مسلح و متکی به قدرت های خارجی، در حیرت هستند.
ملتی که تنها با اتکا به قدرت بی منتهای الهی و هدایت های پیامبرگونه امام خمینی (ره) و با دستان خالی اما مشت های گره کرده و ایمانی راسخ، صفوفی منسجم شکل دادند و با استقامت و بردباری و جانفشانی، پس از سال ها مبارزه سرانجام در 22 بهمن 57 به خواسته خود، یعنی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی رسیدند.
اکنون هم در چهلمین سالگرد این پیروزی باشکوه مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان هم صدا و همگام با دیگر هموطنان، حضور پرشور خود در این جشن میهنی را با هدف پشتیبانی از ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی به نمایش گذاشتند.

**همراه دانش آموزانم در راهپیمایی شرکت کردم
محمد فروغی یک معلم زاهدانی درباره حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی فقط یک پیروزی سیاسی نبود. بلکه مصداق بارز پیروزی حق علیه باطل بود کسانی که مانند امام خمینی (ره) مقتدرانه و شجاعانه برای این پیروزی تلاش کردند به دنبال به دست آوردن قدرت سیاسی نبودند بلکه قصد داشتند تا آن جایی که می توانند مقابل طاغوت و ظلم بایستند و به دفاع از حقوق ضایع شده مردم بپردازند.
وی ادامه داد: 8 سال جنگ تحمیلی و ایستادگی مردم ایران در این سال ها نیز موید حقانیت انقلاب اسلامی ایران بود. بنابراین با گذشت 40 سال از انقلاب، وظیفه همه ماست تا در این راهپیمایی که نماد تداوم پیروزی و سرافرازی انقلاب اسلامی است شرکت کنیم.
وی با بیان اینکه امروز به همراه دانش آموزانم در این راهپیمایی شرکت کردم، ادامه داد: من به عنوان یک معلم سعی می کنم با خدمت صادقانه و پیروی از آرمان های انقلاب اسلامی آینده ای روشن برای میهنم بسازم تا هم چنان هر سال با پیشرفت ها و موفقیت ها در عرصه های مختلف این پیروزی را جشن بگیریم.

**همیشه پشتیبان انقلاب و شکرگزار امنیت هستیم
زهرا سربیشه ای یکی دیگر از شهروندان زاهدانی هم درباره حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن اظهار داشت: مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان هر سال با وحدت و انسجام و حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن حماسه بزرگی خلق می کنند و حماسه امسال نیز به سبب حساسیت ها و تحریم های دشمنان با شکوهتر و حماسه بزرگتری است.
وی معتقد است: با وجود مشکلات و مسائل اقتصادی و اجتماعی موجود در کشور مردم همچنان به آرمان های انقلاب اسلامی پایبند هستند و از ولایت فقیه پشتیبانی می کنند.
سربیشه ای افزود: هر کشوری در هر برهه ای دچار مشکلاتی می شود که در مورد ایران بیشتر این مشکلات ریشه در دشمنی های مستکبران علیه جمهوری اسلامی ایران دارد. به همین دلیل مردم باید باحضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن به جهانیان ثابت کنند همچنان پشتیبان این انقلاب و شکرگزار امنیت موجود در کشور هستند.

**22 بهمن جشن ملی ایرانیان است
یکی از دانشجویان زاهدانی هم در این باره اظهار داشت: در هر کشوری روز یا روزهایی برای مناسبت های ملی ثبت شده است و مردم آن بسته به فرهنگ خود در این مناسبت ها شرکت می کنند.
محمدرضا عباسی ادامه داد: از آن جایی که 40 سال پیش مردم ایران با حضور در خیابان ها و نشان دادن اعتراض خود به شکل دسته جمعی نارضایتی شان را از رژیم شاهنشاهی ابراز کردند و با تداوم این حرکت های جمعی باعث پیروزی این انقلاب شدند، روز 22 بهمن به عنوان یک جشن ملی با انجام راهپیمایی در همه شهرهای ایران برگزار می شود.
وی که 22 ساله است، افزود: با وجود این که در زمان پیروزی انقلاب اسلامی نبودم اما به عنوان یک ایرانی در این جشن ملی شرکت کردم تا در ادامه دادن آرمان های انقلاب اسلامی به نوبه خود نقش ایفا کنم.

**نقشه های دشمنان را نقش برآب می کنیم
مجید شاهوزهی که خود را از طلاب حوزه علمیه اهل سنت زاهدان معرفی کرد به خبرنگار ایرنا گفت: مشاهده فیلم ها و تصاویر مربوط به مبارزات دسته جمعی مردم در سال 57 نشان دهنده اهمیت وحدت و یکپارچگی مردم در پیروزی علیه ظلم است. بنابراین در این برهه زمانی که دشمنان از هر طریقی سعی می کنند ایران اسلامی را مورد هجمه های خود قرار دهند، در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بازهم وحدت و یکپارچگی مردم می تواند تأثیرگذار باشد و نقشه های دشمنان را نقش برآب کند.
وی به ناامنی های موجود در کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: امنیت موجود در ایران، ثمره رشادت ها و ایستادگی های مردم در سال 57 است که باعث شدند کشور به استقلال دست یابد، اگر انقلاب اسلامی پیروز نمی شد ایران هم چه بسا به وضعیت کشورهای همسایه دچار می شد و با دست درازی و تجاوز بیگانگان امروز مکانی برای جنگ و درگیری بود. اما با استقلال و اقتداری که ایران در نظام بین المللی دارد می توانیم در کمال امنیت و آسایش هر سال سالگرد این پیروزی را شکوهمندتر جشن بگیریم.

**انقلاب اسلامی ایران همواره پایدار است
یکی از کاسبان زاهدانی شرکت کننده در این راهپیمایی نیز معتقد است: حضور گسترده مردم شیعه و سنی در تمامی مناسبت های ملی و مذهبی در سیستان و بلوچستان بارها و بارها تکرار شده است و امسال نیز همه در کنار یکدیگر روز 22 بهمن را گرامی داشتیم.
وی تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 57 اتفاق افتاد اما به همان سال ختم نشد چرا که از آن زمان تاکنون مردم ایران بارها این پیروزی و پیروزی های دیگر را در عرصه های مختلف مانند جنگ تحمیلی، انتخابات، تحریم های مغرضانه علیه ایران تکرار و ثابت کرده اند در تمامی شرایط چه سخت و چه آسان در کنار هم ایستاده اند.

**22 بهمن سند استقلال مردم است
یکی دیگر از جوانان زاهدانی در حاشیه راهپیمایی 22 به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به نظر من راهپیمایی 22 بهمن اهمیت فراوانی برای ملت ایران دارد چرا که سند آزادی و استقلال این مردم است. انقلاب اسلامی ایران به الگویی جهانی برای آزادی خواهی تبدیل شده است.
مسلم شهرکی افزود: بنابراین هر یک از هموطنان به عنوان اعضای این جامعه باید وفاداری خود را به این انقلاب و نظام جمهوری اسلامی با حضور در این راهپیمایی ثابت کنیم. چرا که این راهپیمایی نماد وحدت و همبستگی ملت ایران در طول 40 سال گذشته بوده است.

**شرکت در راهپیمایی تکلیف شرعی است
محمود ابراهیمی از کارگران بازنشسته زاهدان که با شور و اشتیاق در حال شعار دادن بود به خبرنگار ایرنا گفت: سال های گذشته با عشق و علاقه نه تنها در راهپیمایی 22 بهمن بلکه در همه راهپیمایی ها شرکت کرده ام و امسال نیز آمدم چرا که شرکت در این مراسم را برای خود یک تکلیف شرعی و ملی می دانم.
وی افزود: شهدا برای استقلال و آزادی این سرزمین خون خود را نثار کردند و اکنون وظیفه ماست که از این انقلاب و آرمانهای آن عزیزان حمایت و پشتیبانی کنیم و هیچگاه به دشمنان اجازه تعرض و مداخله جویی را ندهیم.
وی با اشاره به حضور جوانان در راهپیمایی امروز خاطر نشان کرد: جوانان ایران اسلامی از روزهای نخست آغاز قیام حضوری شجاعانه در صحنه داشته اند و پس از پیروزی انقلاب نیز تا کنون در مقابل دسیسه های گوناگون دشمنان ایستادگی کرده و انقلاب را در مسیر حرکت به سوی تعالی و پیشرفت حامی و پشتیبان بودند و اکنون نیز با حضور در این راهپیمایی آمادگی خود را برای دفاع از ارزش های ایران اسلامی نشان دادند.

**تکرار شادی 22 بهمن
محمود کیخا یکی از کسبه زاهدان درباره علت حضور خود در راهپیمایی امروز به خبرنگار ایرنا گفت: راهپیمایی 22 بهمن یادآور شادی مردم در زمان پیروزی انقلاب اسلامی است و ما هم با شرکت در این راهپیمایی هر سال این شادی را تکرار می کنیم.
وی افزود: در شراتیط کنونی که دشمنان از هر سو سعی دارند برای انقلاب و نظام مشکل ایجاد کنند اتحاد و همبستگی بهترین استراتژی برای گذر از مشکلات امروز جامعه است. راهپیمایی 22 بهمن امسال در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نماد زیبایی برای نشان دادن این اتحاد و همبستگی است.

** نمایش وحدت شیعه و سنی
یکی از جوانان اهل سنت حاضر در راهپیمایی 22 بهمن به خبرنگار ایرنا گفت: همه ما با اقتدا به علما و بزرگان برای نشان دادن وحدت و برادری شیعه و سنی در این راهپیمایی شرکت کردیم چرا که در این روز چشم همه رسانه های بین المللی به حضور مردم ایران دوخته شده است.
محمد نعیم نارویی افزود: حضور حداکثری مردم در این راهپیمایی به جهان ثابت کرد که انقلاب اسلامی ایران حتی برای نسل جدید که دوران انقلاب را درک نکرده اند با ارزش و قابل احترام است و به همین دلیل با شادمانی در این جشن شرکت می کنیم.

**نمایش وحدت و همبستگی
یکی دیگر از جوانان زاهدانی گفت: آنچه برای ما مهم است وحدت و یکپارچگی میان اهل سنت و تشیع است که چنین مناسبت هایی زمینه نمایش این وحدت را فراهم می کند. شیعه و سنی در کنار هم در راهپیمایی شرکت می کنند و علیه آمریکا، رژیم غاصب صهیونیستی و دیگر مستکبران جهان شعار می دهند.
مراد شه بخش خاطر نشان کرد: حضور در این نمایش وحدت و همبستگی نقشه های دشمنان برای برهم زدن تفرقه و اختلاف بین مردم این استان را نقش برآب می کند. بنابراین به عنوان یک اهل سنت با حضور در راهپیمایی 22 بهمن در کنار سایر برادران شیعه و سنی خود وحدت و اقتدار ملت ایران را به نمایش می گذاریم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار