کد خبر: ۷۲۰۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۴ 02 March 2019

معاونت عملیات آتش نشانی شهرداری زاهدان گفت: براثر بارندگی شدید و آبگرفتگی برخی معابر شهر زاهدان بیش از 60 دستگاه خودرو در گودال های معابر و کانال های حفرشده توسط شرکت گاز سقوط کردند که خدمات رسانی به آنها به سرعت انجام شد.

عبدالرحیم شاهوزهی جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براثر بارندگی شدید که از حدود ظهر امروز در زاهدان شروع شد مشکلات مختلف نظیر آبگرفتگی بیشتر معابر، افتادن درخت، پر شدن چاههای منازل و آبگرفتگی پشت بام منازل گزارش شده است.
وی ادامه داد: در برخی منازل حاشیه شهر زاهدان که بافت خشتی و گلی دارند احتمال ریزش وجود دارد.
وی افزود: هم اینک 100 نیروی آتش نشانی در سطح شهر زاهدان در حال خدمات رسانی به شهروندان هستند.
علی ملاشاهی کارشناس هواشناسی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین بارندگی در نصرت آباد زاهدان با 51 میلی متر گزارش شد.
وی افزود: بارندگی که از امروز در سیستان و بلوچستان شروع شده است تا فردا شنبه تداوم دارد.
ادامه بارندگی و آبگرفتگی معابر سبب تعطیلی شیفت صبح فردا شنبه مدارس مقطع ابتدایی و متوسطه اول زاهدان، دلگان، سرباز و خاش شد.
معاون خدمات شهری شهرداری زاهدان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: افزون بر 200 نفر متشکل از نیروهای خدمات شهری، عمران شهری، فضای سبز، اجرائیات و ایستگاه‌‌های آتش‌‌نشانی شهرداری در حال خدمات رسانی به شهروندان و رفع گرفتگی معابر هستند.
محمد امیر براهویی با اشاره به آمادگی نیروهای شهرداری افزود: با توجه به هشدارهای هواشناسی نیروهای شهرداری پیش از آغاز بارندگی در آماده باش بودند.
وی بیان کرد: از ساعات نخست بارندگی نشست ستاد مدیریت بحران شهرداری زاهدان با حضور شهردار، معاونان و مدیران دستگاههای دست اندرکار تشکیل برنامه ‌‌‌ریزی ‌‌های لازم انجام شد.
معاون خدمات شهری شهرداری زاهدان اظهار داشت: نیروهای شهرداری با بهره گیری از ماشین ‌‌آلات و پمپ ‌‌ها و دستگاههای مکنده در حال رفع آبگرفتگی معابر هستند.
براهویی از شهروندان درخواست کرد با نیروهای شهرداری زاهدان همکاری و با توجه به احتمال سقوط برخی درختان کهنسال و همچنین افتادن وسایل نقلیه در کانالها و جوی ‌‌ها از تردد بی‌ ‌مورد در سطح شهر اجتناب کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار