کد خبر: ۷۲۰۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۴ 02 March 2019

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی، بیشینه بارندگی ثبت شده از سامانه بارشی فعال در استان مربوط به اسلام آباد نصرت آباد از توابع شهرستان زاهدان با 51 میلی متر است.

علی ملاشاهی جمعه شب در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با فعالیت سامانه بارشی جدید، از اکثر نواحی سیستان و بلوچستان گزارش بارندگی شد که تا اکنون بیشینه بارش ها مربوط به شهرستان های زاهدان، خاش و بزمان است.
وی افزود: بعد از اسلام آباد بیشترین بارندگی مربوط به ایستگاه بارانسنجی بزمان با 50 میلی متر بارندگی است که سبب طغیان رودخانه های محلی و سیلابی شدن معابر این منطقه شد.
رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان به سایر بارش های شهرستان زاهدان اشاره کرد و گفت: از ایستگاه خیرآباد بالا در غرب 30 میلی متر، ایستگاه مرکز تحقیقات هواشناسی واقع در میدان حسابی 25 میلی متر و از ایستگاه فرودگاه زاهدان 12 میلی متر بارندگی گزارش شده است.
وی با بیان اینکه این بارش ها رگباری و همرفتی بوده و میزان آن در نقاط مختلف متفاوت است، ادامه داد: همچنان معتقدیم بارش های رگباری الگوی حال و آینده بارش های سیستان و بلوچستان خواهد بود.
ملاشاهی تصریح کرد: بارندگی در زاهدان تا حدود سه ساعت دیگر ادامه دارد و این موج بارشی تا نیمه های شب از شمال سیستان و بلوچستان خارج می شود اما با این وجود تا ساعات آینده در این مناطق بارش های رگباری و پراکنده انتظار می رود.
وی افزود: از ساعات آینده تا بامداد فردا شنبه تمرکز بارش ها در جنوب شرق سیستان و بلوچستان خواهد بود به طوریکه در شهرستان های فنوج، نیکشهر، قصرقند، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، سرباز و جنوب دلگان طغیان رودخانه های محلی قطعی است.
رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بامداد فردا این سامانه از جنوب شرق این استان خارج می شود اما شرایط برای رگبار و بارش های پراکنده در این مناطق وجود دارد.
وی بیان کرد: برای فردا وزش باد شدید در جنوب شرق سیستان و بلوچستان بویژه در شهرستان سراوان پیش بینی می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار