معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان گفت: کمیته امداد فراتر از وظیفه اصلی خود که فقرزدایی بوده خدمات خوبی به محرومان جامعه ارایه کرده به طوری که امروزه بسیاری از مددجویان این نهاد استاد دانشگاه و در مقطع دکتری هستند.
کد خبر: ۷۲۳۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹ 09 March 2019

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان در همایش چهلمین سالگرد تاسیس کمیته امداد در شهرستان زاهدان گفت: در شرایط فعلی و اقتصادی حاکم بر منطقه به زعم رهبر انقلاب با دو جنگ اقتصادی و نظامی روبه رو هستیم  و در برابر جنگ تمام عیار اقتصادی که دولت‌های غربی و در راس آمریکا بر ما تحمیل کردند و فشارهای تحریم‌ها را روز به روز افزون می‌کنند.

وی افزود: امروز شرایط اقتصادی و معیشتی سختی را برای مردم ما ایجاد دارند ایجاد می کنند به گونه ای که طی 40 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، نظام فراز و نشیب های زیادی را تجربه کرده است اما همیشه سرافراز بوده‌ایم.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: راه نجات ما به تعبیر رهبر انقلاب اقتصاد مقاومتی است اقتصادی که متکی به خود بوده و از منابع و  ظرفیت‌ها استفاده و مدیریت بهینه شود تا در نتیجه بی‌‎نیاز باشیم.

نورا یادآور شد: به حمدالله ظرفیت‌های بسیار خوبی در نقطه نقطه جمهوری اسلامی ایران داریم اما از این ظرفیت‌ها باید به خوبی استفاده کنیم.

وی گفت: استان سیستان و بلوچستان استانی پهناور و به ازای 11 کشور اروپایی است و فقط این استان 3/5 درصد جمعییت کل کشور را به خود اختصاص داده است.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان افزود: تولید ناخالص ملی با وجود امکانات و ظرفیت ها 1/3دهم است که نشان می دهد استان سیستان و بلوچستان با وجود منابع بالقوه از بسیاری از شاخص‌ها از متوسط کشور عقب تر است.

نورا خاطرنشان کرد: کمیته امداد این نهاد مهم و انقلابی دومین نهادی است که 22 روز بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با فرمان تاریخی امام (ره) تاسیس شد .

وی گفت: این نهاد با هدف ساماندهی و رسیدگی به وضعیت محرومان و نیازمندان جزء اولین نهادها در سال 57 تاسیس شد و مستقیما زیر نظر مقام معظم رهبری و موسسه‌ای عام المنفعه و غیرانتفاعی است که اساسنامه آن به توشیح و تایید مقام معظم رهبری رسیده است.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان افزود: کمیته امداد در سال‌های اول در چند نقطه کشور فعالیت خود را آغاز کرد اما روز به روز علاوه بر گسترش شعبات در سراسر کشور حتی در خارج کشور نیز ارایه خدمات می‌کند.

نورا اظهار کرد: یکی از مهمترین ماموریت‌ها و اهداف این نهاد تهیه و تنظیم طرح‌ها و برنامه‌ها برای افزایش سطح مشارکت مردمی و موسسات خیریه و عام المنفعه است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار