کد خبر: ۷۲۴۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵ 13 March 2019

روزنامه کیهان همچون برخی رسانه ها و چهره ها گمان می کند اگر خبرکذب منتشر کند و و دروغش را چندین بارتکرار کند،آن دروغ تبدیل به راست می شود! و یا اگر یک اتهام را بارها بازگو کند،تبدیل به جرم می شود!

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، مثلا این روزنامه چندبار ادعا کرده آمار 400 صرافی دور زننده تحریم‌ها ازطرف مسئولان کشور به آمریکایی‌ها رسیده و آنها با ایجاد تنگنا، در ایجاد چالش در بازار ارز موثر واقع شده اند. کیهان خبر را به گونه ای درج می کند که گویی خودش مالک یکی از 400 صرافی بوده و امریکایی ها به این صرافی اعلام کرده اند اطلاعاتشان به آنها تحویل شده است. صرفنظر از اینکه داشتن صرافی برای این موسسه متعلق به بیت المال،قانونی هست یانه، انتشار دروغ از جانب موسسه متعلق به بیت المال قطعا زشت و ناپسند است.

دروغ بودن این اطلاعات آنقدر بی اساس است که حتی کیهان حاضر نیست موضوع را به نهادهای نظارتی و قضایی ارجاع کند.
کیهان در ادامه نوشته است: اساس کار FATF بر دریافت تمام اطلاعات تراکنش‌های مالی و بانکی است و این کارگروه به ویژه در قبال ایران- همان‌گونه که اعلام کرده- تحفظ و شرط‌گذاری را نمی‌پذیرد و همکاری کاملی را که خودش (گردانندگان آمریکایی‌اش) مدنظر دارند، طلب می‌کند. از نگاه گردانندگان آمریکایی FATF، از حزب‌الله لبنان و حشدالشعبی عراق گرفته تا سپاه پاسداران ایران، وزارت‌خانه‌های اطلاعات و دفاع و ارشاد و قوه قضائیه و... به خاطر بهانه‌های واهی باید تحریم باشند.

با تاکید بر اینکه آنچه در بالا به آن اشاره شده اطلاعات مغلوط است، به نظر می رسد متنی که در کیهان از FATF وجود دارد با آنچه که در مجامع بین المللی وجود دارد متفاوت است و متن موجود در کیهان را افرادی برای سر کار گذاشتن این موسسه بیت المال ،به صورت تحریف شده به آنها داده اند تا موجبات تفریح را فراهم آورند!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار