کد خبر: ۷۲۶۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۰ 17 March 2019

عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان گفته که به زودی صلح در افغانستان برقرار خواهد شد. او اظهار کرد، در آینده حکومتی جدید در افغانستان ایجاد خواهد شد که نماینده تمام مردم افغانستان باشد.

خان با اشاره به نشست نمایندگان طالبان و هیأت آمریکا در شهر دوحه قطر، گفته که در آینده نزدیک مردم افغانستان در صلح کنار هم زندگی خواهند کرد.

مقامات پاکستان قبلاً گفته بودند که این کشور نقش کلیدی در تسهیل گفت‌وگوهای صلح میان آمریکا و طالبان ایفا می‌کند و یکی از حامیان اصلی این روند است.

وزارت خارجه افغانستان اعلام کرده که از مستشار سفارت پاکستان در کابل خواهان توضیح در مورد اظهارات اخیر عمران خان، نخست‌وزیر این کشور مبنی بر ایجاد حکومت جدید در آینده نزدیک در افغانستان شده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، صبغت‌الله احمدی، سخنگوی وزارت خارجه افغانستان در صفحه فیس‌بوک خود نوشته که کابل اعتراض شدیدش را به دولت پاکستان ابراز کرده و اظهارات اخیر نخست‌وزیر پاکستان را مداخله صریح در امور داخلی این کشور خوانده است.

با ادامه روند مذاکرات صلح افغانستان میان نمایندگان آمریکا و طالبان به نظر می‌رسد که کابل از آنچه در این نشست توافق شده راضی نیست.

زلمای خلیلزاد، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور صلح افغانستان ریاست هیأت آمریکایی را در این نشست‌ها به عهده دارد. اخیراً حمدالله محب، مشاور شورای امنیت ملی افغانستان گفته بود که خلیل‌زاد دست‌کم دوبارمی‌خواسته خود را برای ریاست‌جمهوری افغانستان نامزد کند.

محب گفت که خلیل‌زاد در پی ایجاد حکومت موقت است که خود در رأس آن قرار بگیرد. او با اشاره به مذاکرات صلح گفت، این روند شفافیت لازم را ندارد.

مشاور امنیت ملی افغانستان گفته که خلیل‌زاد در مورد مذاکرات آمریکا با گروه طالبان، با حکومت افغانستان مشورت نمی‌کند و اطلاعات کمی به دولت ارائه می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار