کد خبر: ۷۳۱۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۳ 06 April 2019

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: سیل با همه آسیب ها و مشکلات، آبی به همراه آورد که به راحتی به دست نمی آمد و اینگونه کشور از قحطی و خشکسالی نجات پیدا کرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی در خطبه های نماز جمعه این هفته زاهدان اظهار داشت: هم اکنون کشور درگیر مشکلات سیل، خرابی و آسیب های ناشی از آن است که در این زمینه باید به چند نکته مهم توجه داشت.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان با بیان اینکه در این دنیا خیر و شر، خوبی و بدی و راحتی و ناراحتی با هم هستند، ادامه داد: همین سیل با همه آسیب ها و مشکلات، آب به همراه آورد و کشور را از قحطی و خشکسالی نجات داد. آبی که به راحتی در دسترس نیست و این خودش خیر است و باید به آن توجه داشت.
امام جمعه زاهدان در ادامه با قرائت آیه 216 سوره مبارکه بقره گفت: خداوند در این آیه از قرآن کریم می فرمایند برای شما جهاد و مبارزه با کفار واجب است اما شما این جنگ را خوش ندارید و برایتان خوشایند نیست و چه بسا چیزی را دوست دارید که برای شما بدتر است و این چیزی است که خدا می داند و شما نمی دانید.
حجت الاسلام و المسلمین محامی با اشاره به سیل اخیر در استان های شمال و غربی کشور افرود: ممکن است برخی از خرابی ها و مشکلات ناشی از سیل اخیر به رفتار ها و کارکردهای مادی و معنوی ما بر می گردد.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: استفاده ناصحیح از طبیعت، رسیدگی نکردن به محیط زیست و ساخت و ساز در حریم رودخانه ها بخشی از عملکرد مادی ماست که سبب بروز این مشکلات شده است.
وی با اشاره به اینکه گسترش فساد و گناه در جامعه سبب می شود که باران نشانه غضب الهی شود، تصریح کرد: براساس روایات آمده از علائم آخر الزمان این است که گناهان گسترش پیدا می کند و دردها و مشکلات متعددی پیش می آید.
امام جمعه زاهدان افزود: تلاش برای توبه و استغفار فردی و اجتماعی از این عذاب های الهی جلوگیری می کند.
حجت الاسلام و المسلمین محامی ادامه داد: نکته دیگر این است که همه این حوادث امتحان الهی هم در زندگی فردی و هم در زندگی اجتماعی محسوب می شود.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: مشکلات و مصیبت های به وجود آمده هم برای سیل زدگان و هم برای مسئولان و عموم مردم ایران وسیله امتحان است به همین دلیل وظیفه داریم نسبت به این افراد گرفتار در سیل براساس اخلاق انسانی و اسلامی رفتار کنیم و به کمک آنها بشتابیم.
وی با اشاره به ممانعت کشورهای خارجی از ارسال کمک های مردمی به سیل زدگان ایران تصریح کرد: برخی کشورهای قدرتمند از یک طرف خود را مدافع حقوق بشر معرفی می کنند و برای مردم ایران اشک تمساح می ریزند اما از یک طرف مانع از ارسال کمک های بین المللی به مردم سیل زده ایران می شوند.
حجت الاسلام و المسلمین محامی خاطر نشان کرد: حضور مقتدرانه سپاه پاسداران در عرصه دفاع مقدس و بسیج سازندگی در کشور مایه افتخار است.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان ادامه داد: انتظار داریم سپاه در عرصه سازندگی سیستان و بلوچستان در کنار حفظ امنیت، سرمایه گذاری بیشتری کند تا شاهد رشد سریع تر و آبادانی بیشتر این استان باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار