کد خبر: ۷۳۱۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۶ 06 April 2019

نانسی پلوسی روز پنجشنبه اعلام کرد که گروه مشاوره‌ای قانونی دو حزبی مجلس دادخواستی را با 3 رای در مقابل 2 رای مبنی بر تحت پیگرد قانونی قراردادن دونالد ترامپ در مورد اعلام وضعیت ملی اضطراری، به تصویب رسانده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای گفت: اعلام وضعیت اضطراری فریبکارانه از سوی رئیس جمهور و انتقال غیرقانونی بودجه توسط او، دموکراسی ما را تضعیف کرد و همچنین با رأی مجلس، خواسته مردم آمریکا و متن قانون اساسی مغایرت داشت.

بر اساس این دادخواست تصمیم ترامپ برای انتقال دارایی از حساب‌های مخصوص برای ساخت دیوار مرزی جنوبی با بندی از قانون اساسی آمریکا که به کنگره اجازه تعیین و نظارت هزینه‌های فدرال را می‌دهد مغایرت دارد.

پلوسی افزود: کنگره باید از حق انحصاری خود که توسط قانون اساسی ذکر شده است دفاع کند و همچنین باید از سیستم تعادل‌ها و بازرسی‌های ما مراقبت کند.

اعلام حالت اضطراری ملی به دلیل بحران‌های مرز جنوبی بعد از ۳۵ روز تعطیلی دولت اعلام شد. پیش از این ترامپ حالت اضطراری ملی را برای برخورد با مهاجرت غیرقانونی در ماه فوریه بعد از درخواست ۸ میلیارد دلار از بودجه فدرال برای ساخت مرز اعلام کرد. دونالد ترامپ ضرورت ساخت این دیوار را از جهت جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی به آمریکا بیان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار