کد خبر: ۷۳۱۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۵ 07 April 2019

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان خاش سیستان و بلوچستان گفت: کار توزیع حدود 11 تن گوشت گوسفندی با هدف تنظیم بازار این شهرستان از روزهای گذشته آغاز شده و تا مرحله شکسته شدن قیمت های کاذب و تامین نیازهای مردم ادامه پیدا می کند.

مهدی اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون گوشت 500 راس گوسفند که افزون بر 2 هزار قطعه بوده در فروشگاههای تعاون روستایی و اتکا با نظارت فرمانداری و بازرسان اداره صمت و اتاق اصناف توزیع شده و همچنان تداوم دارد.
اسماعیلی ادامه داد: با توجه به اینکه گوشت در بازار آزاد و قصابی های این شهرستان با قیمت 90 تا 100 هزار تومان به فروش می رسد لذا این اقدام عرضه گوشت با کاهش 50 درصدی قیمت فرصتی مناسب برای خانوارها بوده که گوشت مورد نیاز خود را تهیه و ذخیره سازی کنند.
مدیر اداره تعاون روستایی خاش نیز گفت: از زمان آغاز طرح توزیع در روزهای گذشته تاکنون افزون بر سه تن گوشت گرم و تازه ذبح شده گوسفندی شامل ران با قیمت 444 هزار ریال و سردست با قیمت 424 هزار ریال توزیع شده است.
محمد جمالزهی افزود: همچنین مقدار سه تن گوشت منجمد تنظیم بازار را نیز عرضه شده است.
وی اظهار داشت: در ایام نوروز کار توزیع 23 تن میوه پرتقال و سیب با قیمت مصوب دولت انجام شد.
جمالزهی افزود: هر فرد سرپرست خانوار با ارائه کارت ملی به فروشگاه تعاون روستائی می تواند مقداری از گوشت مورد نیاز خانوار خود را تهیه کند.
شماری از شهروندان خاش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تقدیر از تلاش های مسئولان برای تامین نیازهای اساسی مردم و کمک به کاهش گرانی ها اهمیت اطلاع رسانی و اجرای برنامه های نظارتی و کنترلی و اختصاص سهمیه بیشتر گوشت تنظیم بازار با هدف رفع مشکلات مردم منطقه را خواستار شدند.
محمد سارانی بیان کرد: کار توزیع گوشت تنظیم بازار در خاش شروع شده و انتظار داریم در ایام ماه رمضان و عید قربان هم تداوم داشته باشد.
محمد جمشیدزهی شهروند دیگر خاشی اظهار داشت: از مسئولان برای این اقدام توزیع گوشت تازه گوسفندی تشکر می کنیم و انتظار داریم نظارت ها بیشتر و توزیع عادلانه و همراه با اطلاع رسانی گسترده باشد تا همه خانوارها بتوانند نیازهای اساسی خود را تامین کنند.
رضا میر از دیگر شهروندان خاش گفت: با توجه به اینکه در اواخر سال قبل و امسال بارش های خوبی در خاش اتفاق افتاده و نشاط و سرسبزی به طبیعت هدیه و مراتع نیز شاداب شده اند از همه مردم می خواهیم شکرگذار نعمت های الهی باشند و اجازه ندهند عده ای سودجو و دلال و منفعت طلب برای گوشت گوسفند و گیاهان و غیره قیمت های نجومی بگذارند و مردم فقیر و کم دست و مستضعف نتوانند نیازهای خانواده محروم خود را تامین کنند.
وی افزود: چندین ماه است که گوشت در خاش و کشور گران شده و بسیاری از مردم نتوانسته اند به آن دسترسی داشته باشند که توزیع گوشت یارانه ای مبارزه با ظلم و بی عدالتی افراد سود جو است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار