منتظر شبر در گفت‌وگو با ایسنا،  با بیان اینکه در حال حاضر کودکان دو مرکز شبه خانواده در پلدختر به دنبال سیل در خرم آباد جا به جا شده اند، افزود: کودکان تحت پوشش بهزیستی مناطق سیل زده با مشکل خاصی رو به رو نیستند و «کمک هزینه معیشت» که به میزان سه برابر مستمری معمول برای مددجویان سازمان بهزیستی است، به کودکانی که نزد خانواده‌های جایگزین هستند، نیز پرداخت می‌شود.

وی در ادامه افزود: روز گذشته اولین مهدکودک سیار در استان لرستان و در روستای "پیرجد" از توابع خرم آباد آغاز به کار و برنامه‌های مفرحی را برای بهبود وضعیت روحی و روانی این کودکان اجرا کرد.

سرپرست دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی کشور با بیان اینکه تا این لحظه هیچ کودکی در مناطق سیل زده به دنبال فوت والدینش، بی‌سرپرست نشده است، اظهار کرد: تنها دو فرزند یک مادر که به دنبال شرایط نامساعد جسمی در بیمارستان بستری بوده و کسی برای سرپرستی فرزندان وی در دسترس نبود، به شکل موقت به بهزیستی واگذار شدند.

شبر با بیان اینکه تا این لحظه ۲۳ مهد کودک سیار در استان گلستان، دایر شده است، ادامه داد: ۱۰ مهد سیار نیز در استان گلستان راه اندازی شده است، تا فرزندان خانواده‌هایی که در اردوگاه‌های موقت سکونت می‌کنند، از فضا و برنامه‌های این مهدها استفاده کنند. کلیه کودکان این مناطق و حتی کودکان دبستانی می‌توانند در برنامه‌های پیش بینی شده این مهدهای سیار حضور پیدا کنند.

وی با تاکید بر اینکه کلیه مهدهای کودک استان‌های سیل زده و به ویژه استان لرستان که دچار آب گرفتگی نشده‌اند، از روز گذشته آماده پذیرش کودکان بودند، تصریح کرد: با این وجود مهدهای آسیب دیده این مناطق تا زمان تعمیر و آماده شدن مجدد آنها تعطیل خواهند بود.