کد خبر: ۷۳۳۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲ 10 April 2019

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران که کشورش تحریم‌های بی‌سابقه‌ای را علیه ایران اعمال کرده، در یادداشتی تلاش کرد، کاخ سفید را حامی گفت‌وگو با تهران نشان دهد و گفت که مردم ایران و آمریکا باید با یکدیگر روابط دیپلماتیک داشته باشند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در یادداشتی که در نیویورک تایمز منتشر کرد، سعی داشته که ملت و نظام ایران را از یکدیگر جدا نشان دهد و مسئولان کشورمان را به فساد و سو مدیریت متهم کرده است.

در این یادداشت، برایان هوک اظهار کرده که زمان آن رسیده است که سیاست‌هایی که ایران و آمریکا را از سال ۱۹۷۹ (۱۳۵۷) به دور از یکدیگر نگه داشته است، کنار گذاشته شوند. او گفته است: مردم ایران و آمریکا باید روابط دیپلماتیک داشته باشند و همانند پیش از انقلاب ایران، آمریکا باید بار دیگر به بزرگ‌ترین شریک تجاری تهران بدل شود.

هوک که کشورش با تحریم‌های ظالمانه خسارات فراوانی به ایران وارد کرده، در ادامه مدعی شده که روابط جدید می‌تواند "فرصت‌های بی‌شماری" برای دو کشور ایجاد کند.

وی همچنین مدعی شده است که با گشایش روابط "نوابغ آمریکایی" به همراه ایرانی‌ها می‌توانند راه حلی برای مشکل آلودگی هوای تهران پیدا کنند، خانه‌هایی را برای مردم زلزله‌زده کرمانشاه بسازند، روش‌های درمانی جدیدی را به جانبازان جنگ ایران و عراق ارائه دهند و آب را به دریاچه ارومیه و زاینده رود بازگردانند!

این ادعا درحالی از سوی هوک مطرح می‌شود که آمریکا نه تنها با تحریم‌های اقتصادی بلکه با جلوگیری از کمک‌رسانی‌های بین المللی باعث افزایش رنج‌های مردم ایران حتی در حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله شده است.

این مقام آمریکایی در یادداشت خود مدعی شده که آمریکا برای منافع دوطرفه، آماده ارتباط با دولت ایران است؛ به شرط آنکه ایران تنها یک کشور عادی باشد.

وی در ادامه اظهار کرده که اگر ایران می‌خواهد که یک کشور عادی و صلح‌طلب باشد "باید برنامه‌هایش برای دست‌یابی به سلاح‌های هسته‌ای را رها کند، موشک‌های بالستیک آزمایش نکند، از حمایت مالی گروهک‌های تروریستی دست بردارد و بازداشت خودسرانه شهروندان دو تابعیتی را متوقف کند. "

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار