به گزارش الف، کاخ سفید در اقدامی خصمانه و غیرقانونی، نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به طور رسمی در لیست به اصطلاح تروریستی دولت آمریکا قرار داد. دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا در یک اقدام خصمانه و مغایر با قوانین بین المللی، عصر روز گذشته (دوشنبه) بیانیه‌ای را به امضا رساند که بر اساس آن، نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به طور رسمی در لیست به اصطلاح تروریستی دولت این کشور قرار گرفت.

اسماعیل کوثری جانشین قرارگاه ثارالله در گفت‌وگو با خبرنگار الف، در مورد قرار دادن سپاه در لیست تروریستی توسط آمریکا اظهار داشت: قطعا سپاه پاسداران در زمان لازم عکس‌العمل جدی در برابر این اقدام آمریکا خواهد داشت که موجب پشیمانی آمریکا به خصوص رییس‌جمهور و وزیرخارجه‌اش خواهد شد که پاسخ دندان‌شکنی خواهد بود.

وی تصریح کرد: دولتمردان آمریکایی در اثر نادانی اقدامی انجام دادند که عواقبش گریبان آن‌ها را خواهد گرفت و در عرصه بین‌المللی پیشمان خواهند شد.

جانشین قرارگاه ثارالله با بیان اینکه بستن تنگه هرمز پاسخ متقابل ما نخواهد بود، گفت: تنگه هرمز را نخواهیم بست، اما می‌دانیم به موقع چه پاسخی به این اقدام آمریکا بدهیم.

وی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی نیز باید در مورد تروریستی خواندن ارتش آمریکا از سوی ایران نیز تمام اقدامات لازم را انجام دهد تا آمریکایی‌ها بدانند که این اقدامات چه عواقبی را برای آنها به همراه خواهد داشت.