رئیس اتحادیه لوازم خانگی شهرستان همدان با بیان اینکه عرضه کالا توسط اعضای اتحادیه در واحدهای صنفی انجام می‌شود اظهار کرد: البته همانطور که از بهمن‌ماه سال گذشته اعلام کردیم، دایره انتخاب برندها چندان فراهم نیست و واحدهای صنفی آنچه موجود است را تهیه و عرضه می‌کنند.

عبدالرضا خانجانی با اشاره به اینکه واردات لوازم خانگی ممنوع شده است افزود: آنچه در بازار وجود دارد تولیدات داخل است و یا از قبل در انبار شرکت‌ها وجود داشته است.

وی با بیان اینکه برخی از کالاهای خارجی نیز قاچاق هستند و از مبادی غیر رسمی وارد می‎شوند تصریح کرد: برخی از کالاها مانند خودرو و لوازم خانگی به عنوان کالای لوکس شناخته شده و از اولویت برای واردات خارج شدند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی شهرستان همدان با اشاره به اینکه تولید داخل به واردات منابع اولیه وابسته است ادامه داد: در حال حاضر واردات و تأمین کالاهای داخلی دشوار شده است.

وی با بیان اینکه در سال جدید بسیاری از شرکت‌ها قیمت‌های جدید اعلام نکردند و آن را به اول اردیبهشت موکول کردند خاطرنشان کرد: به همین دلیل است که برخی از واحدهای صنفی بر کالاهای خود اتیکت سفید نصب کردند.

خانجانی گفت: کالاهایی که در فروشگاه‌ها به عنوان نمونه وجود دارد و دارای برچسب قیمت سفید است، در انبارها وجود ندارند، واحدهای صنفی نیز توان و اجازه فروش ندارند و تنها ممکن است بیعانه‌ای برای پیش خرید از مشتریان دریافت کنند تا قیمت و کالای جدید برسد.

وی با اشاره به اینکه بین ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش قیمت از سوی شرکت‌های لوازم خانگی اعلام شده است اظهار کرد: برخی از شرکت‌ها نیز قیمت‌ها را اعلام نکردند و تعداد بسیاری از شرکت‌ها نیز افزایش قیمت خود را اعلام کردند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی شهرستان همدان با بیان اینکه کالاهای وارداتی و برندهای اروپایی وارد بازار کشور نمی‌شوند افزود: البته ممکن است برندهای چینی و کره‌ای که در حال رایزنی هستند  وارد کشور شوند اما برندهای اروپایی دیگر وارد کشور نخواهند شد.

منبع: فارس