احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با «آزادی» در واکنش به تاثیر تصمیم شب گذشته ایالات متحده آمریکا در خصوص سپاه پاسداران گفت: «این اقدام آمریکا حتما بر روند تصویب FATF تاثیرگذار خواهد بود. اینکه آمریکا یک نهاد رسمی و قانونی ایران را تروریست می‌خواند یک متغییر بسیار مهم است زیرا همین کشور از ما می‌خواهد که هر کار او می‌گوید انجام دهیم».

توکلی همچنین با انتقاد از برخی اظهارنظرها و دیدگاه‌هایی که بر کوتاه‌ آمدن در مقابل خواسته‌های آمریکا تاکید دارند گفت: «هرقدر مقابل آمریکا کوتاه بیایم چوب می‌خوریم. الان هم می‌گویم شانس تصویب FATF کاهش یافته است اما توجه کنید که تصمیم اجزای مختلفی دارد. ما بخشی از آن مثل قانون پولشویی و تامین مالی تروریسم را داریم. اما آمریکا پشتیبان بخشی از FATF است که ما نمی‌توانیم قبول کنیم».

وی در پاسخ به اینکه بعد از تروریستی نامیدن سپاه از سوی آمریکا بحث پیوستن به گروه اقدام مالی مشترک منتفی خواهد شد یا خیر؟ گفت: «منتفی می شود. باید منتفی شود؛ زیرا هر قدر ما کوتاه بیایم این‌ها پُرروتر می‌شوند. FATF اصلا ربطی به موشک و این حرف‌ها ندارد اما به آن می‌پردازند. در همین بیانیه اخیر علیه ما گفته‌اند که نباید موشک بسازیم و حتی در برد موشک‌های ما دخالت می‌کنند».

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه اگر مقابله به مثل در برابر اقدامات آمریکا چه تبعاتی خواهد داشت، گفت: «اگر کسی با شما جنگ دارد، سرزمین شما را اشغال می‌کند، مردم را بمب باران می‌کنید، منابع کشور شما را هدف قرار می‌دهد و ... چه چاره ای جز دفاع دارید؟ ما نمی‌خواهیم با آن‌ها بجنگیم اما اگر بخواهند با ما بجنگند و این بلاها را سر ما بیاورند،دست روی دست نمی‌گذاریم چون در این صورت آزادی باقی نمی‌ماند».