کد خبر: ۷۳۹۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۲ 30 April 2019

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس برآوردهای اولیه سیلاب فروردین ماه در سراسر این استان 292 میلیارد تومان خسارت به بخش زیرساخت ها، کشاورزی و منازل مسکونی مردم وارد کرد.

عبدالرحمن شهنوازی اظهار داشت: بارندگی های شدید در سیستان و بلوچستان طغیان رودخانه های محلی و در نتیجه جاری شدن سیل در برخی روستاها را به همراه داشت.
وی افزود: 252 روستای جنوب سیستان و بلوچستان از 24 فروردین ماه به مدت10 روز دچار سیلاب شده که سه هزار و 259 نفر از ساکنان این روستاها اسکان اضطراری داده شدند.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: همچنین براثر بارندگی به نسبت خوب در حوزه آبریز هیرمند در افغانستان شاهد ورود سیلاب غیرقابل کنترل این کشور به منطقه سیستان بودیم به طوریکه علاوه برآبگرفتگی برخی روستاها خسارت هایی را به امور زیربنایی منطقه نیز وارد ساخت.
وی با بیان اینکه خدمات رسانی به مردم سیل زده هیرمند همچنان تداوم دارد، افزود: با توجه به شدت مشکلات ایجاد شده ناشی از سیلاب همچنان مرحله دوم برآورد خسارت ها در منطقه سیستان ادامه دارد.
شهنوازی با اشاره به بارندگی های سال آبی پیش رو در سیستان و بلوچستان گفت: بارش های سال جدید آبی این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 427 درصد رشد داشته است.
شهنوازی افزود: 106 میلی متر باران در سال آبی جدید( از مهر پارسال تا کنون) در سیستان و بلوچستان باران باریده که نسبت به مدت مشابه با 20 میلی متر بارندگی رشد 427 درصدی را نشان می دهد.
وی تصریح کرد: براثر بارندگی های اخیر 60 میلیون متر مکعب روان آب در سدهای مخزنی سیستان و بلوچستان ذخیره سازی شد به طوریکه طبق آمار حدود 54 درصد حجم مخازن سدهای این استان آبگیری شده است.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: با وجود بارندگی خوب این مدت در استان همچنان معضل خشکسالی در منطقه برطرف نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار