رئيس سازمان جهاد كشاورزي سيستان و بلوچستان گفت: ۲۶هزار و ۶۱۰هكتار از مراتع شهرستانهاي كنارك، چابهار، قصرقند، نيكشهر، دلگان و ايرانشهر تا كنون عليه ملخ صحرايي سمپاشي شده است.
کد خبر: ۷۴۰۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۶ 02 May 2019

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان دكترغلام حيدر زورقي گفت: با توجه به آخرين گزارش ارسالي از سازمان خواروبار كشاورزي(فائو) مبني بر هجوم دسته هاي ملخ از آنسوي مرز واستان‌هاي ديگر به سيستان و بلوچستان مبارزه با اين آفت از ۱۳اسفند ماه سال گذشته در اين استان در شهرستان كنارك آغاز شد.

وي افزود: ده هزار و ۵۸۰هكتار از سطح سمپاشي شده مراتع در جنوب سيستان و بلوچستان به ملخ پوره و ۱۶هزار و سي هكتار به ملخ بالداراختصاص دارد.

رئيس سازمان جهاد كشاورزي سيستان و بلوچستان در ادامه گفت: هم اينك مبارزه با ملخ صحرايي در سطح ۱۱هزارو۳۱۰هكتار از مراتع كنارك، ۵ هزارو ۵۳۰هكتار مراتع چابهار، چهار هزار و ۱۲۰هكتار مراتع ايرانشهر، ۲هزار و ۸۰۰هكتار مراتع دلگان، هزار و ۸۵۰هكتار مراتع قصرقند و هزار و ۳۰هكتار مراتع نيكشهر انجام شده است.

وي با تاكيد بر لزوم مبارزه سريع و به موقع با ملخ صحرايي در سيستان و بلوچستان گفت: دامنه مبارزه با اين آفت هم اينك به ۶شهرستان اين استان رسيده است.

رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان با بيان اينكه بر اساس اعلام سازمان خواروبار كشاورزي(فائو) حمله ملخ به اين استان همچنان ادامه دارد از همه كشاورزان و بهره برداران بخش كشاورزي خواست در راه ديده باني و مبارزه با ملخ صحرايي با كارشناسان جهاد كشاورزي در شهرستان ها همكاري داشته وبه محض مشاهده اين آفت مراتب را به نزديك‌ترين مركز جهاد كشاورزي ويا مديريت جهاد كشاورزي شهرستان اطلاع رساني نمايند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار