کد خبر: ۷۴۲۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵ 07 May 2019

یک کارگزار بورس ضمن اشاره به رشد منطقی شاخص از ابتدای سال تاکنون و علت ریزش بی سابقه ۸۲۳۵ واحدی دماسنج بازار سرمایه، معاملات امروز و وضعیت بازار تا فصل مجامع را ارزیابی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،حمیدرضا مهرآور مدیرعامل کارگزاری بانک سامان با توجه به رشد ادامه دار شاخص بورس از ابتدای سال 98 به بورس پرس گفت: طی سال جاری تقریبا هر روز روند شاخص مثبت بوده و این رشد ادامه دار منطقی است . بررسی رابطه بین محصولات موجود با دلار و مقایسه آن با سنوات گذشته نشان از فاصله بسیار قیمت ها و ارزش جایگزینی دارایی ها دارد.

وی افزود: از طرفی، گزارش تولید و فروش شرکت ها حکایت از تولید مطلوب و آمار گمرک نیز از برقراری صادرات خبر می دهد.بنابراین روند رشد قیمتی شرکت ها با توجه به شرایطی که تاکنون حاکم است،منطقی به نظر رسیده و از قبل هم پیش بینی می شد اما اینکه در آینده اتفاق نامطلوبی بیفتد از دامنه تحلیل خارج است.

این کارگزار بورس درخصوص علت ریزش بی سابقه 8235 واحدی شاخص طی معاملات روز گذشته گفت: مسائل سیاسی همیشه بی تاثیر نیست اما این حجم از پایین آمدن دماسنج بازار سرمایه دارای وزن سیاسی آنچنانی نیست چراکه روند رشد بازار طی روزهای گذشته بسیار شتاب آلود بوده بنابراین لازم هست بازار استراحت داشته باشد.

مهرآور با اشاره به اینکه معامله گران حرفه ای تارگت و هدف قیمتی برای خود منظور می کنند،ادامه داد: این افراد بطور مثال وقتی سهمی را به قیمت 100 تومان خریداری می کنند، هدف قیمتی رسیدن سهم به 120 تا 150 تومان را دارند وبعد از سهم خارج و سراغ جابجایی دیگری می روند.

وی با تاکید بر اینکه طی روز های آتی صف تقاضا بیشتر از صف عرضه خواهد بود که خیلی از افراد مترصد همین نوسانات بازار هستند ،گفت: به آن دسته از افرادی که غیر حرفه ای وارد بازار می شوند توصیه می شود براساس شایعات و اطلاعات منتشر شده در شبکه های مجازی دست به خرید و فروش نزده و حتما بنابر تحلیل بنیادی و داده های کافی اقدام کنند.همچنین در صورتی که 100 درصد به دانش مالی فردی مطمئن هستند مراجعه کرده و مشورت بگیرند یا در حالت سوم حتما سراغ صندوق های سرمایه گذاری رفته و از طریق خریداری این واحدها، بازدهی مناسبی را کسب کنند.

مهرآور درخصوص ارزیابی معاملات امروز و وضعیت بازار تا فصل مجامع به بورس پرس گفت: معاملات امروز شاید ریزش روز گذشته را نداشته باشد و قیمت ها برگردد اما از جایی که روند شاخص بورس بسیار مثبت بوده، یک مقدار تعدیل لازم است .این درحالی است که وضعیت بازار تا فصل مجامع با پیش روی صنایع فولادی، مسی، برخی پالایشی ها و صنایع غذایی صعودی ارزیابی می شود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار