کد خبر: ۷۴۳۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳ 11 May 2019

حجت الاسلام والمسلمین علی موحدی راد اظهار داشت: هم اینک 30 تا 35 درصد پست های قضا و بیش از 60 درصد پست های اداری دستگاه قضایی سیستان و بلوچستان خالی است.
وی افزود: در شرایط کنونی یک قاضی در دستگاه قضایی استان کار 2 قاضی و یک کارمند کار سه نفر را انجام می دهد که این امر ضمن وارد آوردن فشار جسمی و روحی به افراد، فرایند رسیدگی به پرونده ها را به تاخیر می اندازد.
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان اظهار داشت: بزودی با افزوده شدن این تعداد نیروها کمک قابل توجه ای به دستگاه قضایی و تسریع در رسیدگی به پرونده های استان می شود.
حجت الاسلام موحدی راد بیان کرد: در شرایطی که سرریز حوزه های مختلف از جمله سوخت، انتخابات، قاچاق، بیکاری، فقر و غیره به سمت دستگاه قضاست وجود نیروی انسانی کافی می تواند در رسیدگی به موقع به پرونده های ورودی کمک قابل توجهی باشد.
وی تاکید کرد: تحقق عدالت، خدمت به مردم و احقاق حقوق از دست رفته مهمترین رسالت دستگاه قضایی است.
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان افزود: تمام تلاش دستگاه قضا بر این است تا از همه ظرفیت ها در راستای کاهش آلام و مشکلات مردم و اجرای عدالت بهره گیرد.
حجت الاسلام موحدی راد با بیان اینکه هر جا انسان باشد امکان خطا و اشتباه است افزود: تلاش دستگاه قضا بر این است در حوزه های زیرپوشش خطا کمتر رخ دهد.
وی با اشاره به جایگاه رسانه در جامعه گفت: رسانه ها به عنوان چشم تیزبین مردم و بال محکم دستگاهها می توانند کمک قابل توجهی به شناسایی و رفع مشکلات کنند.
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان افزود: امروز نقش رسانه ها در جامعه یک نقش تاثیرگذار و مهم است که می تواند در پیشگیری از وقوع جرم و معرفی تخلفات به دستگاه قضا بسیار کمک کننده باشد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار