کد خبر: ۷۴۴۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶ 14 May 2019

معاون میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: نمایشگاه مجسمه زن صاحب چشم مصنوعی و اسکلت میمون کشف شده از شهر سوخته موزه منطقه جنوب شرق برگزار می‎شود.

مهدی ارباب نیا اظهار کرد: ۲۸ اردیبهشت ماه روز جهانی موزه ها و آغاز هفته میراث فرهنگی نامگذاری شده و به همین مناسبت برنامه های مختلفی در دستور کار قرار گرفته است.

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: فراخوان ارسال عکسهای قدیمی سیستان و بلوچستان با موضوعات آثار تاریخی و باستانی، چشم اندازها طبیعی، آداب، رسوم و سنن از برنامه های هفته میراث فرهنگی برگزار شده که مهلت ارسال آثار تا ۲۸ اردیبهشت ماه و مصادف با روز میراث فرهنگی است.

وی ادامه داد: برگزاری دوره آموزشی تعیین حریم بنا ها با حضور صاحب نظران در حوزه تعیین حریم بناها از برنامه های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در هفته میراث فرهنگی است.

ارباب نیا بیان کرد: به مناسبت هفته میراث فرهنگی سمینار آشنایی با قوانین میراث فرهنگی نیز با حضور مدیرکل امور حقوقی سازمان برگزار میشود.

وی گفت: نمایش مجسمه زن صاحب چشم مصنوعی و اسکلت میمون کشف شده از شهر سوخته در موزه منطقه جنوب شرق و نیز اجرای موسیقی سنتی و رقص محلی در محوطه موزه منطقه جنوب شرق از دیگر برنامه های هفته میراث فرهنگی است که در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قرار دارد.

معاون میراث فرهنگی استان خاطرنشان کرد: کارگاه کاردستی و آشنایی با سرزمین ایران به همراه نقاشی برای کودکان و نوجوانان نیز در هفته میراث فرهنگی برگزار میشود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار