کد خبر: ۷۴۸۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۵ 26 May 2019

کلنگ ساخت بندخاکی نلینت چابهار با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، سرپرست فرماندار ویژه چابهار، جمعی از مدیران کل استانی و قشرهای مختلف مردم و اعضای شوراهای اسلامی به زمین زده شد.

به گزارش ایرنا استاندار سیستان و بلوچستان عصر روز جمعه در مراسم کلنگ زنی این طرح آبخیزداری اظهار داشت: ساخت بندخاکی نلینت یکی از آرزوهای دیرینه مردم منطقه دشتیاری بوده و بارها اعضای شوراهای اسلامی، کشاورزان و قشرهای مختلف مردم پیگیر آن بودند.

احمدعلی موهبتی افزود: بند خاکی نلینت بطول هزار و ۲۰۰ متر و ۲۰۰ هزار مترمکعب خاکبرداری با اعتبار ۵۵ میلیارد ریال در مدت ۱۱ ماه ساخته می‌شود.

وی گفت: بیش از هشت هزار هکتار اراضی کشاورزی با حدود ۲۱ هزار نفر جمعیت از منفعت این بند خاکی بهره مند شده و نقش مهمی در پخش سیلاب، جلوگیری از فرسایش خاک و هدر رفت روان آب‌های بارندگی دارد.

وی بیان کرد: کشاورزی یکی از ظرفیت‌های مهم بخش دشتیاری است و کشاورزان برای کارهای آبخیزداری و حل مشکلات منطقه پیگیری‌های زیادی انجام دادند که جا دارد از پیگیری‌های فرمانداری، اعضای شوراهای اسلامی و قشرهای مختلف مردم در تحقق ساخت بند خاکی نلینت قدردانی شود.

دولت با ساخت بند نلینت کشاورزان را خوشحال کرد

رئیس شورای اسلامی شهرستان چابهار نیز گفت: دولت با تخصیص اعتبار و آغاز ساخت بند نلینت هزاران نفر از کشاورزان را شادمان کرد.

معین الدین سعیدی افزود: پیگیری استانداری و فرمانداری و مساعدت منابع طبیعی و آبخیزداری برای ساخت این بند خاکی جای قدردانی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار