کد خبر: ۷۴۸۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۴ 26 May 2019

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري سيستان و بلوچستان گفت: 54 قلعه تاريخي و زيبا در اين استان وجود دارد كه تعدادي از آنها در حال بازسازي است.
عليرضا جلالزايي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: سيستان و بلوچستان با وسعت و تنوع جغرافيايي، قومي و مذهبي و نيز داشتن مناطق بكر و دست نخورده كه از آن به عنوان گنج پنهان و سرزمين ناشناخته ها ياد مي شود، ظرفيت و توانمندي بالايي براي جذب گردشگر دارد كه در صورت توجه بيشتر و فراهم كردن زير ساخت ها صنعت گردشگري را متحول خواهد كرد.
وي گفت: اين استان گنجينه اي تمام عيار از هر آنچه كه براي يك سرزمين مهم تلقي مي شود است، منطقه ناشناخته ها كه آثار تاريخي و طبيعي بسياري را در خود جا داده است.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري سيستان و بلوچستان افزود: 54 قلعه تاريخي و مناطقي كم نظير در اين استان وجود دارد كه گاهي عدم معرفي آنها به جامعه باعث از ميان رفتن اين آثار گرانبها مي شود.
وي بيان كرد: هم اينك قلعه دزك در سراوان، قلعه سه كوهه در هامون، قلعه بمپور در شهرستان بمپور، قلعه ناصري در ايرانشهر، قلعه تاريخي قصرقند در شهرستان قصرقند، قلعه اسپكه در نيكشهر، قلعه سردار محمدخان نارويي در روستاي قلعه نو سيستان، قلعه پسكوه در سيب و سوران و قلعه كوهكن در هيدوج ايرانشهر در حال بازسازي هستند كه قلعه پسكوه و كوهكن به صورت مشاركتي بازسازي مي شوند.
دكتر جلالزايي گفت: اعتبارات براي بازسازي اين قلعه ها متغير بوده و بنابر شرايط قلعه ها، نگاه حاكم بر مديريت كلان و ميراث فرهنگي و نياز استان تامين مي شود.
وي افزود: همواره نگاه ها به سمت افزايش اعتبارات بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار