رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با اشاره به سم‌پاشی علیه هجوم و آفت ملخ‌های صحرایی گفت: تاکنون ۸۸ هزار و ۸۹۰ هکتار از اراضی سیستان و بلوچستان با تجهیزات زمینی علیه آفت ملخ صحرایی سم پاشی شده است.
کد خبر: ۷۴۸۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱ 25 June 2019

غلامحیدر زورقی اظهار داشت: مبارزه با هجوم ملخ‌های صحرایی که سبب نگرانی کشاورزان شده از اسفند ماه سال قبل در سیستان و بلوچستان اجرایی شده و همچنان ادامه دارد.

رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از فعالیت سم‌پاش زمینی با تجهیزات ULV خبرداد و  بیان کرد: تاکنون 88 هزار و 890 هکتار از اراضی سیستان و بلوچستان علیه آفت ملخ صحرایی سم‌پاشی شده است که در این میان کنارک با 22 هزار و 850 هکتار بیشترین رقم را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: 52 هزار و 740هکتار از سطح سمپاشی شده مراتع در جنوب سیستان و بلوچستان به ملخ بالدار و 36 هزار و 150 هکتار به پوره (نوزادملخ) اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه در سیستان و بلوچستان شمال استان درگیر هجوم ملخ نشده است خاطرنشان کرد: تاکنون بیشترین شدت هجوم ملخ به ترتیب در شهرستان‌های کنارک، دلگان، ایرانشهر، چابهار، فنوج، نیکشهر، قصر قند، خاش و سرباز بوده است.

زورقی بیان کرد: با توجه به آخرین گزارش ارسالی از سازمان خوار و بار کشاورزی(فائو) مبنی بر هجوم دسته ‌های ملخ به سیستان و بلوچستان، با ورود اولین دسته از ملخ صحرایی مبارزه با این آفت از 13 اسفند 97 در این استان آغاز شده و همچنان هجوم این ملخ به کشور و به این استان ادامه دارد.

رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: با هجوم ملخ به سیستان و بلوچستان همه امکانات لجستیکی و توان کارشناسی سازمان بی‌وقفه کار مبارزه با ملخ را دنبال می‌کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار