هواشناسی سیستان و بلوچستان با صدور اطلاعیه‌ای مهم در خصوص بروز طوفان اقیانوسی به کشتی های تجاری و شناورهای فراساحل استان هشدار داد.
کد خبر: ۷۵۲۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۶ 10 June 2019

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: براساس بررسی آخرین تصاویر دریافتی از ماهواره و مدل های جوی، کم فشار حاره ای در شمال اقیانوس هند تشکیل شده است که احتمال می رود در 24 ساعت آینده تبدیل به طوفان حاره ای شود.
دوست محمد کلیم افزود: فاصله این کم فشار تا سواحل سیستان و بلوچستان بیش از 1500 کیلومتر است و به نظر می رسد مسیر اولیه حرکت این طوفان به سمت سواحل جنوب پاکستان باشد.
 وی گفت: با توجه به افزایش تدریجی سرعت وزش باد در محدوده فعالیت این طوفان تا حدود 100 کیلومتر برساعت و بارش های سنگین ضروری است کشتی های تجاری و شناورهای فراساحل استان از تردد در این محدوده خودداری کنند.
معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس خروجی مدل های جوی پیش بینی می شود تا پایان هفته سواحل استان تحت تاثیر این طوفان قرار نگیرد.
کلیم با بیان اینکه وضعیت این طوفان به صورت مستمر در اداره کل هواشناسی استان پایش می شود، تصریح کرد: هر گونه تغییر احتمالی در شدت و مسیر حرکت طوفان به اطلاع فعالان دریایی جنوب استان خواهد رسید.

برچسب ها: طوفان دریایی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار