چهل چشمه منطقه زیبایی در نزدیکی روستای حنیفقان شهرستان فیروزآباد است که با داشتن طبیعتی بکر، چشمه‌های جوشان و گل‌های بهاری بی‌نظیر چشم‌انتظار گردشگرانی است که دوستدار شگفتی‌های جهان هستند.
کد خبر: ۷۵۳۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴ 13 June 2019

تابناک فارس به قنل از فارس: طبیعت این شهرستان آن‌قدر زیبا، بکر و دست‌نخورده بوده و مناطقی زیبا و بکری همچون کوه برز، تنگ رودبال، تنگ حایقر، تنگاب، آبشار خرقه، بوستان گل محمدی میمند و سد حایقر و تنگاب همه و همه بهشت‌های کوچک و زیبایی در استان فارس و شهرستان فیروزآباد هستند.

بهار که از راه می‌رسد صدای گوش‌نواز آب چشمه‌های سرازیر شده از چهل ‌چشمه و طبیعت زیبای آن‌ که انواع گل‌های زیبا را همچون عروسی به دامن کرده است روح انسان را به نوازش و جسم را به بهشت پرواز می‌دهد.

آرامشی که در کمتر جای این دنیای خاکی می‌توانی به آن دست پیدا کنی، بهار از راه رسیده و صدای چهچهه پرندگان در سایه‌سار درختانی که تاج شکوفه به سرکرده‌اند مرا برای سفر به این دیار زیبا به خود می‌خواند.

 

 

باید رفت و این‌همه زیبایی را از نزدیک دید و با تمام وجود این نعمت زیبایی را که خداوند متعال به مردمان این دیار ارزانی کرده است لمس کرد. منطقه‌ای سرسبز و آرام که آرامش را به خود گرفته و بی‌اختیار این آرامش را به گردشگران ارزانی می‌بخشد.

این منطقه زیبا مابین بخش میمند و فیروزآباد قرارگرفته و سال‌های متوالی توانسته گردشگران بسیاری را به این خطه فراخواند.

مجموعه زیبا که از چشم‌نوازترین مناطق کوهستانی زاگرس محسوب می‌شود و انواع گیاهان خوشبو، زیبا، درمانی و خوراکی و انواع بافت‌های صخره‌ای و سنگی و خاک‌های گوناگون هر بیننده‌ای را به تحسین خالق این‌همه زیبایی وا داشته و چشمان را به حیرت نگه‌ می‌دارد.

کوهستان با ویژگی‌های طبیعی و اکولوژیکی کم‌نظیر که به علت جوشش آب و چشمه‌های متعدد ساعاتی مسافران و گردشگران را به دل طبیعت دعوت می‌کند.

سرسبزی این منطقه و امتداد حدفاصل چهل چشمه محل اتراق دامداران عشایری و ایلاتی و چرای دام‌هایشان بوده و همین امر اعتبار و موقعیت تاریخی و جغرافیایی خاصی به آن بخشیده است.

ازاین‌رو در امتداد رسیدن به منطقه تفریحگاهی چهل چشمه با سیاه‌چادران وزندگی عشایری و روستایی می‌توان آشنا شد.

همین امر موجب شده در فرایند رسیدن به این منطقه زیبا و پر از جاذبه احساس خستگی نکنی و حتی آرزوی بارها آمدن به این نقطه را در مغزت تکرار کنی.

 

از قدیم گفته‌اند هرکجا آب باشد آبادانی هم است و بدون شک چهل چشمه فیروزآباد مصداق عینی این ادعاست، چراکه چشمه‌های فراوان و گوارای این منطقه که در تمام جهات آن وجود دارد زیبایی و طراوت و طبیعتی همیشه آباد را به این منطقه زیبا بخشیده است.

طبیعت زیبای چهل چشمه در فصل زمستان نیز مشتاقان خاص خود را دارد کسانی که به هیچ واهمه‌ای از سرمای این منطقه رخت زمستانی به تن می‌کنند و ساعت‌ها در میان این منطقه به کوه‌پیمایی می‌پردازند.

اکنون در فصل بهار و تابستان، چهل چشمه چشم‌انتظار گردشگرانی است که دوست دارند طبیعت بکر و زیبا و شگفتی‌های جهان هستی را نظاره‌گر باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار