رییس شورای شهر اهواز با اشاره به اینکه صدور حکم شهردار اهواز در حال طی کردن روند قانونی است گفت: استعلام‌های لازم از دستگاه‌های نظارتی انجام شده است.
کد خبر: ۷۵۴۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۰ 17 June 2019

عبدالزهرا سنواتی درخصوص خبر به پایان آمدن مهلت وزارت کشور برای تایید یا عدم تایید حکم شهردار اهواز بیان کرد: در زمان وجود سرپرست برای شهرداری وزارت کشور سه ماه برای تایید حکم شهردار مهلت دارد.

وی ادامه داد: صحبت‌های مطرح شده مبنی بر طولانی شدن روند بررسی حکم شهردار اهواز به دلیل کم بودن سابقه اجرایی موسی شاعری صحت ندارد.

به گفته سنواتی سرپرست شهرداری اهواز شرایط احراز پست شهردار را متناسب با شیوه نامه و آیین نامه وزارت کشور دارد.

اعضای شورای اسلامی شهر اهواز ۲۶ اردیبهشت گذشته از مجموع ۱۳ رای، با ۱۱ رای موافق منصور کتانباف شهردار پیشین را استیضاح، و موسی شاعری با ۱۱ رای موافق به عنوان سرپرست شهرداری اهواز انتخاب کردند.

در روزهای گذشته اخباری در فضای مجازی عنوان شده که بر مبنای آن زمان صدور حکم وزارت کشور برای شهردار اهواز به پایان رسیده است.

شرایط شهردار منتخب در آیین‌نامه شرایط احراز سمت شهردار آمده است و شورای شهر بر اساس برداشت خود، فردی را که ویژگی‌هایش با آن شرایط منطبق است، به این سمت برمی‌گزیند. انتخاب شورای شهر و تطبیق این شرایط بر فرد موردنظر نیازمند تایید وزارت کشور است که در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت از سوی استاندار و در شهرهای بالای دویست هزار نفر جمعیت از سوی وزیر کشور صورت می‌گیرد.

در قانون مذکور به وزارت کشور فرصت ۱۰ روزه برای تطبیق و بررسی این شرایط داده شده است، در صورت وجود سرپرست برای شهرداری، این فرد بیش از سه ماه نمی‌تواند به عنوان سرپرست باقی بماند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار