دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد که ایران به‌ تنهایی ۷۶ درصد تریاک، ۶۷ درصد مرفین و ۱۷ درصد هرویین جهان را کشف کرده است.
کد خبر: ۷۵۴۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۴ 18 June 2019

سردار اسکندر مؤمنی عصر دوشنبه در دیدار با رئیس مبارزه با مواد مخدر وزارت کشور عراق به تبیین جایگاه ستاد مبارزه با مواد مخدر پرداخت و افزود: به دلیل آنکه جمهوری اسلامی ایران در مسیر ترانزیت مواد مخدر قرار دارد، موضوع مبارزه با این مواد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار و ستادی بنام «ستاد مبارزه با مواد مخدر» تشکیل و مسئولیت آن نیز بر عهده ریاست جمهوری نهاده شده است.

او اظهار کرد: ۲۴ دستگاه همچون وزارت کشور، وزارت خارجه، وزارت بهداشت و نیروی انتظامی عضو این ستاد هستند و به نمایندگی از این ستاد نیز در هر استان کشور، تشکیلاتی به نام شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر دایر شده است.

مؤمنی به وضعیت مواد مخدر در ایران و دنیا اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی به لحاظ موقعیت جغرافیایی در کنار افغانستان قرار دارد که منشأ تولید بیش از ۹۰ درصد مواد افیونی جهان است.

او عنوان کرد: در سال ۲۰۰۱ میلادی، میزان کشت تولید مواد مخدر در افغانستان حدود ۲۰۰ تن بود اما بعد از اشغال آن کشور توسط نیروهای فرامنطقه‌ای، تولیدات مواد مخدر در پایان سال ۲۰۱۷ میلادی به بیش از ۹ هزار تن رسید و ۵۰ برابر شد؛ پس طبیعی است که افزایش تولیدات مواد مخدر در همه کشورهای پیرامونی، مسیر و مقصد اثر سو خود را بگذارد. همچنین دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم ملل متحد (UNODC) اعلام کرده که جمهوری اسلامی ایران به‌ تنهایی ۷۶ درصد تریاک، ۶۷ درصد مرفین و ۱۷ درصد هرویین جهان را کشف کرده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار