معاون وزیر جهاد کشاوزی ، در دومین جشنواره ملی تمشک جنگلی نکا عنوان کرد: تمشک جنگلی جزو سالم ترین میوه هاست که در زمره غذا داروها قرار می گیرد.
کد خبر: ۷۵۵۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۱ 19 June 2019

به گزارش تابناک مازندران: دومین جشنواره تمشک جنگلی ایران در شهرستان نکا امشب با حضور معاون جهاد  آغاز شد.

آغاز دومین جشنواره تمشک جنگلی ایران با حضور معاون جهاد
 

براساس این گزارش، این جشنواره امشب با حضور طهماسبی معاون وزیر جهاد کشاوزی ، دکتر علیمحمد شاعری نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی و تنی چند مسوولین استانی و شهرستانی، در شهرک شهید عباسپور شهرستان نکا(ضلع غربی این شهرستان) افتتاح شد.


آغاز دومین جشنواره تمشک جنگلی ایران با حضور معاون جهاد
 
 
 

طهماسبی در دومین جشنواره ملی تمشک جنگلی نکا عنوان کرد: تمشک جنگلی جزو سالم ترین میوه هاست که در زمره غذا داروها قرار می گیرد.

آغاز دومین جشنواره تمشک جنگلی ایران با حضور معاون جهاد
 

وی در ادامه خبر داد: برای تسهیل در کار تولیدکنندگان بخش کشاورزی، بزودی شاهد کاشت و بردلشت مکانیزه انواع تمشک خواهیم بود.

 

آغاز دومین جشنواره تمشک جنگلی ایران با حضور معاون جهاد
 

معاون باغبانی جهاد کشاورزی در ادامه با اعلام اینکه:حدود ۱۱ رقم و بلوبری پس از طی مقررات قرنطینه ای از اروپا وارد کشور شد و در حال تکثیر است، تصریح کرد: عملکرد بری های وارداتی چندین برابر گونه های داخلی و محلی است.

طهماسبی بیان کرد:یکی از ارزش های افزوده باغبانی، گردشگری، محصولات باغی و کشاورزی است.

وی با اعلام اینکه:سال گذشته ۱/۵ میلیارد دلار برای اشتغال روستایی تخصیص داده شد عنوان کرد:پنج هزار میلیارد تومان برای توسعه گلخانه ها درنظر گرفته شد که با سود ۴ و ۶ درصد در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: ارزش افزوده از مسایل گردشگری است که برگزاری جشنواره های گل محمدی، زعفران و تمشک و سایر محصولات می تواند از ارزش افزوده در بخش کشاورزی باشد.

 سید مهدی احمدی شهردار شهرستان نکا و دبیر این جشنواره، با اشاره به اینکه وجود شرایط مناسب آب هوایی جنگلهای مناطق مختلف نکا موجب شد تا با رویش تمشک در حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ هکتار از سطح مناطق جنگلی این شهرستان، جشنواره در نکا برگزار شود، افزود: سالانه بیش از هزارو ۲۰۰ تن تمشک جنگلی در این شهرستان برداشت می شود که قرار است امسال نیمی از تولید به کشورهای ارمنستان و ترکیه صادر شود.

به گزارش تابناک مازندران:این جشنواره با بیش از یکصد غرفه؛ انواع سوغات ، محصولات غذایی ، صنایع دستی ، بازیهای بومی_محلی و ... همراه با جُنگِ شبانه به مدت پنج روز دائر می باشد.

خبر:الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار