رییس انجمن صنفی کاریابی های هرمزگان گفت: افراد بیکار برای شاغل شدن در مراکز جویای نیروی کار، سطح توقع خود را از شغل آینده شان پایین بیاورند.

امیرحسین محمدی پور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برخی هنوز که کاری آغاز نکرده‌اند توقع حقوق و دستمزد بالا، کار کردن در زیر سایه و کولر، داشتن خودرو و غیره دارند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال یک شرکت در غرب بندرعباس اعلان نیاز به نیرو می‌کند و برای افراد وسیله رفت و آمد هم مهیا می‌کند و نحوه کاری ۱۰ روز کار ۱۰ روز استراحت است ولی فرد بیکار می‌گوید جمعه‌ها حتماً باید به روستا سر بزنم یا همسرم را به گردش ببرم و نمی‌توان این شغل را بپذیرم.

وی خاطر نشان کرد: همچنین یک فروشگاه به نیروی فروش نیاز دارد که در ماه اول ۱۵ میلیون ریال حقوق می‌دهد و سپس هر ماه ۳ میلیون ریال بر دستمزد می‌افزاید و به دلایل یاد شده این شغل بی متقاضی می‌ماند.

رئیس انجمن صنفی کاریابی‌های هرمزگان گفت: در بخش کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی هم این مشکل وجود دارد و فرد حاضر نیست در دوره چهار ماهه که برای آموزش در نظر گرفته شده با دستمزد ۶ تا ۱۰ میلیون ریالی مشغول شود تا درصورت تمایل کارفرما با حقوق و دستمزد قانون کار و بیمه شاغل شود.

محمدی پور ابراز داشت: کار در هرمزگان وجود دارد و لازم است برای رفع مشکل بیکاری با فعالیت‌های فرهنگی نگرش‌ها اصلاح شود.

وی گفت: جامعه دارای متولیان فرهنگی است که می‌توانند با ابزارها و اقدام‌های خود این مساله را حل نمایند.

براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن تعداد بیکاران هرمزگان در سال ۹۵ برابر با ۵۷ هزار و ۵۳۴ نفر بود،

همچنین براساس طرح نیروی کاری مرکز آمار ایران سال ۹۵ تعداد بیکاران هرمزگان ۵۲ هزار و ۶۷۳ نفر (۱۵ ساله و بیشتر)، سال ۹۶ برابر با ۶۲ هزار و ۶۷۳ نفر (۱۵ ساله و بیشتر) و سال ۹۷ برابر با ۶۲ هزار و ۶۷۳ نفر (۱۵ ساله و بیشتر) بوده است.