بهزاد دهواری رئیس اداره حفاظت محیط زیست سرباز گفت امداد و نجات تمساح های گرفتار در حوضچه سد پیشین در اولویت کاری اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان قرار گرفت.
کد خبر: ۷۵۷۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۹ 28 June 2019

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان دهواری گفت: در پی بارندگیهای بهاره در سرشاخه های ورودی آب سد پیشین و همسطح شدن تراز آب سد با سرریز، تمساحهای که برای استراحت شبانه برروی سطح بتنی سرریز می آیند، سر خورده و به داخل حوضچه آرامش سد می افتند و با توجه به وضعیت فیزیکی حوضچه آرامش، امکان خروج طبیعی تمساح ها  وجود ندارد. لذا این تمساح ها توسط محیط بانان باید زنده گیری و مجددا در دریاچه پشت سد رها سازی شوند.

در همین زمینه امیر حمزه درخشانی سرپرست معاونت فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان به منظور بررسی وضعیت تمساح های گرفتار در حوضچه آرامش سد مذکور و قداماتی که تاکنون در برای حفاظت و جلوگیری از تلفات این تمساح ها توسط حفاظت محیط زیست شهرستان سرباز انجام شده از قبیل تامین آب حوضچه آرامش بوسیله لوله، تغذیه دستی و زنده گیری تعدادی تمساح و انتقال به پشت سد بازدید کردند.

 دهواری افزود: در حال حاضر تعداد 15سر تمساح بزرگ جثه (بین 2 تا 3 متری)  در داخل حوضچه آرامش سد گرفتار شده اند که امیدورایم با برنامه ریزی های انجام شده بتوانیم در سریع ترین زمان ممکن عملیات زنده گیری و انتقال تمساحهای مذکور را انجام دهیم .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار