به گزارش تسنیم، رسانه‌های انگلیسی گزارش دادند شاهزاده هیا بنت الحسین(خواهر ناتنی عبدالله دوم پادشاه اردن) و همسر شیخ محمد بن راشد حاکم دبی(البته یکی از همسران وی) وکلایی را برای طلاق از حاکم دبی به خدمت گرفته است تا یک نبرد قضایی را آغاز کند.

یک منبع آگاه از این مسئله، حضور هیا 45 ساله به همراه جلیله دختر 11 ساله و زاید هفت ساله‌اش را در کاخ سلطنتی لندن تکذیب نکرده، است.

رسانه‌های انگلیسی گزارش دادند شاهزاده هیا، یک وکیل انگلیسی به نام شاکلتون را به خدمت گرفته است‌،همان وکیلی که شاهزاده چارلز ولیعهد انگلیسی وی را هنگام طلاق از شاهزاده دیانا به خدمت گرفته بود، و شیخ محمد بن راشد آل مکتوم حاکم 69 ساله دبی هم یک وکیل  انگلیسی به نام هلن وارد را به خدمت گرفته است.

روزنامه تایمز نوشته است شاکلتون وکیل خاندان سلطنتی انگلیس از سرسخت ترین وکلای طلاق در جهان به شمار می‌رود و لندن هم به مکانی مشهور به حل و فصل اختلافات خانوادگی میان ثروتمندان و افراد مشهور تبدیل شده است.

این روزنامه افزود گمان می‌رود که حل و فصل مالی میان شاهزاده هیا و حاکم دبی، فراتر از مبلغی باشد که دادگاه در سال 2016 برای پرداخت به همسر فرهاد احمدف ثروتمند روسی که اصالتا اهل جمهوری آذربایجان است، تعیین کرده بود که میزان آن 453 میلیون پوند بود.

این روزنامه نوشت شاهزاده هیا خواهر ناتنی عبدالله دوم پادشاه اردن در کاخی در لندن که ارزش آن 85 میلیون پوند است ودر نزدیکی کاخ کانزنگتون قرار دارد، زندگی می‌کند. این شاهزاده اردنی آن طور که به نظر می رسد از ماه‌ها پیش برای زندگی جدید در انگلیس برنامه‌ریزی می کرده است که شرکتی با عنوان کندلایت سرفیسز را در نوامبر گذشته تاسیس  کرده بود.