نخست وزیر پاکستان که این روزها درگیر مبارزه با فساد اقتصادی و حسابرسی از سیاستمداران گذشته است با طعنه زدن به کشورهای عربی اعلام کرد: دخالت‌های آنها را نمی‌پذیرد.
کد خبر: ۷۶۰۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶ 06 July 2019

«عمران خان» نخست وزیر پاکستان در سخنانی جالب ضمن طعنه زدن به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس اعلام کرد: در مبارزه با مفسدان اقتصادی و مجازات آنها سفارش و ضمانت هیچ پادشاهی را نمی پذیرم.

وی تصریح کرد: برای من تفاوتی ندارد که چه کسی به قصد ضمانت مفسدان اقتصادی و سیاستمداران گذشته قدم پیش بگذارد تنها این را می توانم بگویم که هیچ ضمانتی پذیرفته نمی شود و آنها تا زمانی که پول های اختلاس شده را به خزانه ملی برنگردانده اند باید در زندان بمانند.

عمران خان که در مراسم افتتاح یک خط ریلی حرف می زد گفت: اگر مدیریت صحیح صورت می گرفت کشور به چنین وضعیتی دچار نمی شد ما تنها ظرف 10 ماه توانستیم میزان خسارت های شرکت راه آهن پاکستان را از 36 میلیارد به 32 میلیارد برسانیم.

رهبر حزب تحریک انصاف ضمن انتقاد از دو حزب نواز و مردم گفت: در طول 60 سال تمام بدهی خارجی پاکستان 6 هزار میلیارد بود ولی تنها طی 10 سال و از زمان آغاز حکومت حزب مردم تا زمان پایان حکومت حزب نواز میزان بدهی های خارجی به بیش از 30 هزار میلیارد رسید! این چگونه ممکن است؟

عمران خان تاکید کرد: اگر خاندان شریف و زرداری اموالی را که سرقت کرده‌اند بازگردانند اوضاع اقتصادی کشور متحول می شود و تمام بدهی های خارجی ما تسویه خواهد شد.

وی گفت: زمانی که من از پرونده فساد اقتصادی پاناما و نقش نواز شریف می گفتم 40 پرونده علیه من در دادگاه پاکستان جریان پیدا کرد ولی در همه آنها تبرئه شدم انتقام گرفتن به این می گویند نه کاری سازمان بازرسی پاکستان در حال انجام آن است.

نخست وزیر پاکستان گفت: احزاب اپوزیسیون هر چقدر می توانند دولت را تهدید کنند و اعتراض داشته باشند ولی من از وعده ای که به مردم داده ام کوتاه نخواهم آمد و مفسدان اقتصادی را به سزای عملشان خواهم رساند.

گفتنی است پیگیری های عمران خان باعث به زندان افتادن نواز شریف و بازداشت آصف علی زرداری شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار