کد خبر: ۷۶۱۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۰ 09 July 2019

آیین اختتامیه چهارمین جشنواره استانی پوشاک سنتی اقوام سیستان و بلوچستان امروز/دوشنبه/ در تالار اشراق مجتمع فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان با حضور شماری از مسئولان برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان روز سه شنبه در این مراسم اظهار داشت: روز گذشته در نشستی که در تهران با حضور معاون سیاسی اجتماعی استاندار، مدیرکل منطقه آزاد چابهار و جمعی از مسئولان این استان برگزار شد از طرح ملی صدور مجوز برای هزار کارگاه طراحی دوخت لباس در سیستان و بلوچستان رونمایی شد.

حسین مسگرانی گفت: متأسفانه به مقوله مد و لباس در جامعه توجه نشده در حالیکه ظرفیت‌های خوبی با این همه نقوش زیبا، طرح‌ها و رنگ‌های جذاب که هرکدام فلسفه‌ای پشت آن قرار گرفته در لباس اقوام ایرانی وجود دارد.

وی افزود: هدف جشنواره پوشاک سنتی اقوام معرفی این ظرفیت‌ها در سطح منطقه‌ای، ملی و بین المللی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: معرفی اینگونه لباس‌ها به جامعه، آموزش، ارزان بودن، صنعتی و برند شدن از مهمترین اقداماتی است که باید در این زمینه انجام شود.

وی گفت: هنرمندان می‌توانند برای درخواست مجوز، بیمه، تسهیلات با سود پایین، آموزش و ارائه محصولات در داخل و خارج از کشور به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان مراجعه کنند.

دبیر اجرایی چهارمین جشنواره استانی پوشاک سنتی سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم اظهار داشت: با عنایت به جایگاه مهم مد و لباس اسلامی ایرانی در کشور و به منظور تشویق و ترغیب طراحان مد و لباس برای ارائه آثاری نو و خلاقانه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان با همکاری بنیاد ملی مد و لباس و کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و مؤسسه فرهنگ و هنری زیور شرق اقدام به برگزاری این جشنواره از طریق فراخوان و تبلیغات محیطی از طراحان و فعالان جهت تحویل آثار کرده است.

حمیده یعقوبی گفت: با توجه به اینکه فرهنگ سازی و ارائه الگوهای برتر در زمینه تولیدات داخلی با برقراری ارتباط مستقیم بین طراحان و تولیدکنندگان فراهم است برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌تواند ما را در نیل به این هدف یاری رسان باشد.

وی افزود: ۱۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که با نظر هیات داوران سه نفر در بخش مانتو اجتماع، سه نفر در بخش مانتو مجلسی، سه نفر در بخش پوشاک اقوام به عنوان برگزیده نخست تا سوم و چهار نفر شایسته تقدیر شدند.

به گزارش ایرنا در این جشنواره از زرخاتون عظیمی سوزن دوز ۶۵ ساله ایرندگانی نیز تقدیر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار