یک نماینده مجلس
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس آمار مصرف مواد مخدر را تکان دهنده دانست و گفت: متاسفانه خرید مواد مخدر کمتر از شش دقیقه زمان می‌برد و این نشانه عملکرد ضعیف ستاد مبارزه با مواد مخدر است.
کد خبر: ۷۶۱۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲ 13 July 2019

رسول خضری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از اینکه یکی از کشورهایی هستیم که بالاترین آمار اعتیاد را داریم و این آمار تکان دهنده است، گفت: این در حالی بوده که آمار مصرف مواد مخدر کتمان می‌شود.

 
آگهی فروش مواد مخدر

 

وی با انتقاد از اینکه ستاد مبارزه با مواد مخدر عملکرد ضعیفی دارد، تصریح کرد: دسترسی راحت به مواد مخدر نشانه عملکرد ضعیف این ستاد است زیرا توجهی به امر پیشگیری ندارد و به هیچ وجه عملکرد آن قابل توجیه نیست. عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه دسترسی به مواد مخدر به گونه ای است که اگر بخواهیم یک قرص استامینوفن بخریم ۱۵ دقیقه طول می‌کشد اما خرید مواد مخدر کمتر از شش دقیقه زمان می‌برد و این نشانه کاهش دسترسی به مواد مخدر است.

آمار مصرف اعتیاد نسبت به 10 سال گذشته روند بسیار صعودی داشته/ ضرورت بازنگری در روش‌ها و استراتژی مبارزه با مواد مخدر

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس دهم با انتقاد از اینکه آمار مصرف اعتیاد نسبت به 10 سال گذشته روند صعودی داشته، ادامه داد: نشانه این است که ستاد کارایی لازم را نداشته البته تلاش هایی داشته اما چارچوب آن درست نیست؛ در واقع زمانی که روشی نتیجه عکس می‌دهد باید بازنگری مناسب را داشته باشیم و نیاز است در روش‌ها، استراتژی و تاکتیک‌های مبارزه با مواد مخدر بازنگری شود.

بیشتر بخوانید:

به جای صرف وقت برای مبارزه با ترانزیت، افزایش زمان دسترسی به مواد مخدر در دستور کار قرار گیرد
اعتیاد عامل موثرمعضل طلاق/ از هر چهار ازدواج یکی به طلاق می انجامد

خضری مهمترین راهکار برای کاهش آسیب های اجتماعی و اعتیاد را آموزش، فرهنگ‌سازی و توجه به سیاست‌های تشویقی دانست و گفت: متاسفانه به جای پرداختن به علت‌ها و ریشه‌ها دنبال موارد ظاهری هستیم به طور قطع علت‌شناسی، ریشه‌یابی و آسیب‌شناسی می‌تواند به ما در جهت مبارزه با مواد مخدر کمک زیادی کند و در این رابطه نیازمند برنامه ریزی درست، مدون، دقیق و علمی هستیم که متاسفانه تاکنون نداشتیم.

در مبارزه با مواد مخدر مانند مدیریت بحران ضعف داریم

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: در مبارزه با مواد مخدر مانند مدیریت بحران ضعف داریم به گونه ای که اجازه می‌دهیم فرد معتاد شود سپس به فکر پیشگیری هستیم می طلبد پلیس پیشگیری نیروی انتظامی قوی‌تر باشد البته آموزش‌ها باید از مهدکودک‌ها و مدارس شروع شود و مبارزه با مواد مخدر باید به صورت ریشه‌ای باشد.

اغلب 25 کشوری که درگیر مواد مخدر هستند وزارت مبارزه با مواد مخدر دارند

وی با یادآوری اینکه طرح جمع آوری معتادان تاکنون کارایی لازم را نداشته است، ادامه داد: اغلب 25 کشوری که درگیر مواد مخدر هستند وزارت مبارزه با مواد مخدر دارند اما متاسفانه ما ستاد مبارزه با مواد مخدر را داریم که رئیس آن رئیس جمهور و دبیرش وزیر کشور است که به دلیل مشغله کاری وقت پرداختن به این مهم را ندارند./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار