کد خبر: ۷۶۳۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۲ 16 July 2019

نفوذ آل‌سعود و آل‌نهیان در تروریست‌های جنوب شرق ایران پیش از این ثابت شده بود. ماجرای حمایت‌های مالی و تسلیحاتی عربستان سعودی از گروهک تروریستی ریگی و پس از آن حمایت‌های همه‌جانبه عربستان و امارات از امثال جندالشیطان و سایر گروهک‌های تروریستی وابسته در جنوب شرق ایران نشان داده است حکومت‌های غیرمردمی حاشیه خلیج‌فارس برنامه ویژه‌ای برای ایجاد ناامنی در برخی مناطق ایران دارند. با این حال اما تاکنون صحبت چندانی از آل‌خلیفه و حکومت بحرین در ایجاد این ناامنی‌ها در مرزهای شرقی ایران مطرح نشده بود. حالا اما شبکه قطری الجزیره اسنادی غیرقابل انکار منتشر کرده است که بر اساس آنها ثابت می‌شود رژیم آل‌خلیفه با استخدام تروریست‌های القاعده و همین‌طور یکی از گروهک‌های تروریستی در جنوب شرق ایران، به دنبال ایجاد ناامنی در ایران بوده است.  

بیشتر بخوانید:

واکنش بحرین به افشای همکاری با القاعده


بر اساس این گزارش، شبکه الجزیره یکشنبه‌شب بیست‌وسوم تیرماه (۱۴ ژوئیه) از یک طرح مخفیانه درباره همکاری سازمان اطلاعات بحرین در سال ۲۰۰۳ با سازمان تروریستی القاعده خبر داد که هدفش ترور رهبران معارض در این کشور و همچنین عملیات تروریستی در ایران بوده است.


الجزیره در سلسله برنامه‌های «ما خُفی أعظم» (آنچه پنهان است، بزرگ‌تر است) از روابط محرمانه سرویس اطلاعات بحرین با سازمان تروریستی القاعده خبر داد که شامل «شهادت‌های زنده» و اسنادی متعلق به سال ۲۰۱۱ است.


به گزارش فارس، سازمان اطلاعات بحرین یکی از سرکردگان القاعده را برای تشکیل یک هسته ترور برای از بین بردن معارضان این کشور اجیر کرده است. ۳ مقام امنیتی این کشور نیز با مجوز مستقیم «حمد بن‌عیسی» شاه بحرین (متحد عربستان سعودی) در این طرح مشارکت داشته‌اند.


لیست ترور شامل رهبران سیاسی معارضان بحرینی و در رأس آنها «عبدالوهاب حسین» بوده است. این گزارش می‌گوید شاه بحرین شخصا مداخله کرده و از عربستان سعودی خواسته است «محمد صالح» لیدر این تیم ترور که در ریاض زندانی بوده آزاد شود تا بحرین او را به خدمت بگیرد.


«محمد صالح» از سران القاعده در این برنامه گفت شهادت خود را ثبت می‌کنیم تا به‌مثابه حفاظتی از ما در مقابل سیستم امنیت ملی بحرین باشد که ممکن است ما را فدا کند یا به ما تهمتی بزند. نیروهای امنیت کشور با من تماس گرفتند و گفتند که شاه از من می‌خواهد با رافضی‌ها و شیعیان مقابله و برخی سران معارض و سرشناسان شیعه [در بحرین] را ترور کنم که مهم‌ترین‌شان عبدالوهاب حسین [از معارضان] است».


او در این شهادت خود اشاره کرد به سران القاعده در عربستان سعودی چراغ سبز نشان داده که سلاح وارد کنند و توضیح داد که در پل ارتباطی میان بحرین و ریاض بازداشت شده و از او درباره انتقال سلاح سوال کرده‌اند. او گفت بعد از آنکه در عربستان سعودی آزاد شد به بحرین بازگشته و شخص شاه از او استقبال کرده و به او وعده داده ستمی را که در عربستان به او شده، جبران کند.


  خرابکاری با یاران شیطان


الجزیره در ادامه این سلسله افشاگری‌ها می‌گوید پادشاهی بحرین گروهک انصارالفرقان را نیز به خدمت گرفته است تا به جاسوسی و عملیات در داخل خاک ایران مبادرت کند اما نیروهای ایرانی، «هشام البلوشی» را سال ۲۰۱۵ طی یک عملیات در جنوب شرق ایران کشتند.


الجزیره همچنین در این گزارش اعلام کرد: «تحقیقات انجام‌شده ثابت کرد مقامات بحرین، هشام البلوشی ملقب به «ابوفحص» را سال ۲۰۰۶ تهدید به بازداشت و تحریک کرده‌اند که برادرش را آزاد می‌کنند، سپس او را برای جاسوسی از گروهک جندالله و تصویربرداری از مقرهای نظامی مهم در تهران، به ایران اعزام کرده‌اند».


البلوشی در اعترافات ضبط‌شده قبل از سال ۲۰۱۵ گفته دستگاه اطلاعاتی ایران مأموریت او را کشف کرده و او نیز مجبور شده به پاکستان فرار و سپس به سفارت بحرین در اسلام‌آباد مراجعه و از آنان درخواست کند او را به منامه بازگردانند اما منامه کاری برای او نکرده و خود به شیوه خودش به بحرین بازگشته است و به محض بازگشت بازداشت و برای بازجویی درباره اتفاقات رخ‌داده در ایران منتقل شده است.
طبق سند فاش‌شده در الجزیره، بحرین «بلوشی» را که رهبر گروهک انصارالفرقان بوده برای جاسوسی و اجرای عملیات در داخل ایران به خدمت گرفته اما بعد از بازگشت از پاکستان ۲ سال طرد شده و سرانجام ایران موفق شد سال ۲۰۱۵ در عملیاتی ویژه در جنوب شرق ایران، او را از پای درآورد.


اعترافات بلوشی


اما در بخشی از این ویدئو برای نخستین‌بار اعترافات «هشام هلال محمدالبلوشی»، سرکرده گروهک تروریستی انصارالفرقان پخش شد. بلوشی در این اعترافات اذعان داشت: دستگاه اطلاعات بحرین من را سال ۲۰۰۶ میلادی برای جاسوسی و انجام عملیات‌های امنیتی در داخل خاک ایران به کار گماشت. این اظهارات در حالی است که این گروهک تروریستی وابسته به ارتجاع عربی، سال ۱۳۸۹ اقدام به انفجار بمب در شهر چابهار کرد.


  ۲۴ آذرماه ۱۳۸۹ که مصادف با روز تاسوعای حسینی بود، انفجار بمب در چابهار تعدادی از هموطنان‌مان را به خاک و خون کشید. این حادثه ساعت ۱۰:۳۰ در نزدیکی مسجد امام حسین(ع) و میدان فرمانداری چابهار اتفاق افتاد. عوامل این جنایت ۴ نفر بودند. ۲ نفر از آنان کمربند انفجاری خود را در نزدیکی مسجد امام حسین(ع) و میدان فرمانداری چابهار منفجر کردند. این زمانی بود که مردم به قصد عزاداری تاسوعای حسینی در حال حرکت به سوی مسجد بودند. نفر سوم قصد داشت جلیقه انتحاری خود را در بین جمعیتی که برای امدادرسانی به شهدا و مجروحان تجمع کرده بودند منفجر کند اما با هوشیاری ماموران امنیتی هدف قرار گرفت و به هلاکت رسید و نفر چهارم نیز دستگیر شد. در این حمله تروریست‌های انصارالفرقان ۳۱ نفر به شهادت رسیدند.

منبع: وطن امروز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار