رئيس سازمان جهاد كشاورزي سيستان و بلوچستان گفت: ۲۸۰ ميليارد ريال مطالبه گندم كاران اين استان تا كنون پرداخت شده و پرداخت‌ها بابت خريد گندم مازاد بر نياز كشاورزان به روز است.
کد خبر: ۷۶۵۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۴ 26 July 2019

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان رئيس سازمان جهاد كشاورزي سيستان و بلوچستان گفت: ۲۸۰ ميليارد ريال مطالبه گندم كاران اين استان تا كنون پرداخت شده و پرداخت‌ها بابت خريد گندم مازاد بر نياز كشاورزان به روز است.

غلام حيدر زورقي اظهار داشت: ۳۲ هزار و ۱۵۰ هكتار از سطح مزارع سيستان و بلوچستان در سال زراعي جاري به كشت گندم اختصاص داشت.

وي با اشاره به خريد گندم مازاد بر مصرف كشاورزان گفت: امسال ۱۱ مركز خريد گندم شامل ۶ مركز تعاون روستايي و پنج مركز اداره كل غله و خدمات بازرگاني در سيستان و بلوچستان فعال شده كه تاكنون ۱۷ هزار تن گندم از كشاورزان خريداري كرده‌اند.

رئيس سازمان جهاد كشاورزي سيستان و بلوچستان افزود: همچنين تاكنون هزار و ۴۰۰ تن گندم بذري نيز از كشاورزان خريداري شده است.

وي گفت: گندم بذري با توجه به طبقه بذري ۱۵ تا ۲۰ درصد بالاتر از گندم نان خريداري مي‌شود.

شايان ذكر است خشكسالي‌هاي چند سال گذشته سهم سيستان و بلوچستان از كل توليدات بخش كشاورزي به ويژه گندم را با كاهش قابل توجه‌اي رو به رو كرده اما در سال آبي پيش رو اميد است با توجه به بارندگي مطلوب در اين استان شاهد بهبود وضعيت كشاورزي منطقه كه معيشت ۷۰ درصد مردم را در بر مي‌گيرد باشيم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار