صح امروز دکتر محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه ضمن بازدید از مراحل تکمیل خط آهن چابهار زاهدان از نزدیک در جریان آخرین پیشرفت‌های این پروژه ملی قرار گرفت.
کد خبر: ۷۶۸۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲ 01 August 2019

به گزارش خبرنگار تابناک از زاهدان رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت چابهار تنها بندر اقیانوسی کشور است و اگر بتوانیم برای حمل و نقل کالاها مستقل از تنگه هرمز و خلیج و فارس و بوشهر اقدام کنیم کاری مهم صورت گرفته است.

وی افزود چابهار می تواند با اتصال به زاهدان این خواسته را مرتفع نماید، ضمن اینکه می‌تواند در کریدور جنوب به شمال و همچنین کریدور شرق به غرب نقش موثرتری داشته باشد.

نوبخت ادامه داد همچین چابهار از تحریم‌ها مستثنی است و باید از این فرصت به نحو شایسته بهره‌مند شویم.

وی افزود امروز با سردار محمد رئیس قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا از این پروژه به صورت میدانی بازدید کردیم و تا اگر امکان پایان این طرح تا پایان سال آتی و یا حداکثر تا اوایل سال 1400 باشد با همت بیشتر این کار را انجام دهیم.

وی افزود هردو طرف مجری و تامین کننده سرمایه به این نتیجه رسیدیم و تفاهمی صورت گرفت تا با یک مشارکت دو سویه بین سازمان برنامه  وبودجه از سمت دولت برای تامین مالی و قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان مجری ان‌شاء الله تا پایان سال آتی و یا نهایتا ابتدای سال 1400 از این پروژه بهره‌برداری صورت پذیرد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
متاسفانه دولت وعده داده بود که در پایان دوره اول

ریاست جمهوری مسیر ریلی چابهار به بهره برداری برسد

اینطور که معلوم است در پایان دوره دوم ریاست جمهوری نیز

این راه اهن افتتاح نمیشود که وعده 1400 را داده اند

دولت بایستی مسایل را اهم وفی الاهم نماید تا امکان

بهره برداری از منابع فراهم شود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار