کد خبر: ۷۷۸۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۱ 07 September 2019

همزمان با ششمین روز از ماه محرم سوگواره احلی من العسل امروز/شنبه/ با حضور شمار زیادی از دانش آموزان در زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم در مسجد حضرت الولفضل (ع) زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این برنامه مذهبی با هدف انتقال فرهنگ عاشورا به دانش آموزان و آشنایی آنان با فلسفه قیام امام حسین(ع) همه ساله برگزار میشود.
حجت الاسلام محسن مومنی مقدم افزود: سوگواره احلی من العسل در زاهدان با شرکت ۵۰۰ دانش آموز پسر در مسجد حضرت ابوالفضل( ع) زاهدان برگزار شد.
وی بیان کرد: سوگواره یادشده با همکاری این نهاد و آموزش و پرورش امروز علاوه بر زاهدان در ۱۹ شهرستان دیگر سیستان و بلوچستان در حال برگزاری است.
به گزارش ایرنا مشهور است که حضرت قاسم فرزند امام حسن مجتبی (ع) در شب عاشورا در پاسخ به عموی بزرگوارشان امام حسین (ع) که از او پرسید: «مرگ نزد تو چگونه است؟» عرض کرد: «احلی من العسل یعنی مرگ برای من شیرین تر از عسل است».
به گزارش ایرنا نامگذاری این سوگواره با عبارت احلی من العسل در واقع پاسخی است که حضرت قاسم بن الحسن(ع) در شب عاشورا به عموی بزرگوارش، حضرت سیدالشهدا(ع) در جواب این سوال که مرگ در نزد تو چگونه است و این نوجوان ۱۳ ساله با عبارت مرگ در نزد من شیرین‌ تر از عسل (احلی من العسل) است نامگذاری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار